اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

مطبوعات هرمزگان «در شرایط سخت» به فعالیت خود ادامه داده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: مطبوعات هرمزگان « در این شرایط سخت» به بهترین شکل ممکن به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

مطبوعات هرمزگان «در شرایط سخت» به فعالیت خود ادامه داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مرشدی امروز در دیدار با مسئولان روزنامه صبح ساحل، گفت: مطبوعات هرمزگان توانسته‌اند در این شرایط سخت به بهترین شکل ممکن سنگرهای فرهنگی را حفظ و مراقبت کنند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر حضور مطبوعات استان در «خط مقدم جنگ نرم» افزود: جایگاه و نقش مطبوعات در انقلاب اسلامی بسیار حساس و تأثیر گذار است و طی 34 سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی، مطبوعات توانسته‌اند خدمات بسیار ارزشمندی به مردم ارائه دهند و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی را موجب شوند.

مرشدی اذعان داشت: شواهد و قرائن بازگو کننده اخلاص، تلاش و همت اهالی مطبوعات و رسانه‌های استان در رسیدن به هدف مقدس خدمت رسانی به عموم جامعه است و نقش روزنامه صبح ساحل در این مسیر به عنوان یک پیشرو بیش از دیگران است و امیدواریم این جایگاه هم چنان تداوم داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان یکی از دلایل «موفقیت و محبوبیت» روزنامه صبح ساحل را مدیریت آگاهانه و دلسوزانه دانست و خاطرنشان کرد: حضور مستمر قاسم کرمی با وضعیت نامناسب جسمانی در رأس این رسانه نشان‌گر دغدغه‌های عمیق فرهنگی وی است که این روش مدیریت باید سرلوحه کار همه مسئولان و دل سوختگان به نظام و انقلاب قرار گیرد.

مرشدی به «انتشار سراسری» روزنامه صبح ساحل اشاره کرد و افزود: معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای استان در کل کشور از مهم‌ترین وظایف این روزنامه است و این امر می‌تواند موجب شناخت درست و بهتر دیگر مردم ایران از پتانسیل‌های هرمزگان و آشنایی آن‌ها با نخبگان، نویسندگان و هنرمندان شود.

وی اضافه کرد: یقینا روزنامه صبح ساحل با 28 سال سابقه فعالیت مستمر، گام‌های مؤثری در جهت بصیرت افزایی جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی برداشته است و مطمئن هستیم هم چون گذشته در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ حرکت خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این برهه حساس با توجه به تبلیغات گسترده دشمنان در جهت کم کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و ایجاد شکاف میان جامعه و نظام، وظیفه مطبوعات و رسانه‌ها بسیار تعیین‌کننده و خطیر است و مطبوعات و رسانه‌ها این ظرفیت را دارند که توطئه دشمنان را خنثی و زمینه حضور حداکثری مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم سازند.

قاسم کرمی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز صبح ساحل نیز در ادامه ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اذعان داشت: شناختی که از سابقه شما دارم حاکی از دغدغه‌های شگرف فرهنگی و حساسیت به مسائل اجتماعی است و امیدوارم با حضورتان زمینه ارتقای بیش از پیش حوزه فرهنگ و هنر استان را فراهم سازید.

علیرضا خورشیدزاده، سردبیر روزنامه صبح ساحل نیز در ادامه به بیان و معرفی فعالیت‌های روزنامه پرداخت و گفت: روزنامه صبح ساحل جز نخستین نشریات محلی کشور است که مجوز آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 12 آذر 1364 به صورت هفته نامه صادر شد و طی این 28 سال، انتشار آن بدون وقفه ادامه داشته است.

این مقام مسئول افزود: آغاز به کار روزنامه صبح ساحل با نبود امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی همراه بود و انتشار آن به همت نگاه عمیق فرهنگی مدیر مسئول آن و تلاش نیروهای جوان، نخبه و مشتاق استان به صورت هفته نامه آغاز شد و هم اکنون در آستانه 30 سالگی توانسته است نیروی مورد نیاز یک نسل مطبوعات استان را تربیت کند.

وی اذعان داشت: روزنامه صبح ساحل به دلیل عملکرد بسیار خوب در سال 87 به روزنامه کشوری ارتقاء پیدا کرد و برخلاف بسیاری از روزنامه‌های سراسری که مرکز آن در تهران است تلاش کردیم با ماندن در استان فعالیتی در گستره کشوری داشته باشیم و این امر موجب تحمیل هزینه‌های بسیار گزاف و زحمات بیشتری است.

خورشیدزاده یادآور شد: هم اکنون روزنامه صبح ساحل به یمن حمایت‌های مردم استان در تمام کشور به ویژه مراکز تاثیرگزار و مهم به صورت منظم توزیع می‌شود و توانسته است با جذب مخاطبان بی شمار از سراسر کشور زمینه معرفی بهتر هرمزگان را فراهم سازد.

انتهای پیام/2310/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول