اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

150 شی تاریخی در چهارمحال و بختیاری مرمت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از مرمت 150 شی تاریخی توسط این اداره‌کل در سال‌جاری خبر داد.

150 شی تاریخی در چهارمحال و بختیاری مرمت شد

مژگان ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: 23 عدد کاغذ به دست آمده از مسجد اتابکان، یک قطعه سنگ قبر، یک عدد مجری چوبی، دو عدد شانه و دو عدد سفال نسبتا بزرگ از جمله این اشیا است.

وی افزود: سه قطعه لباس محلی، 109 قطعه سند تاریخی و دست نویس و ورقه دعایی به ابعاد 11 در 120 سانتی متر که به وسیله چرمی لوله شده کاغذ حفظ می‌شده از دیگر اشیای مرمت شده توسط این اداره کل محسوب می‎شود.

ریاحی در ادامه با اشاره به بازدید بیش از 65 هزار نفر از موزه تاریخی فرهنگی چالشتر خاطرنشان کرد: از تعداد بازدیدکنندگان از این موزه 11 هزار 875 نفر بلیط تمام بها، 12 هزار 950 نفر نیز بلیط نیم بها خریداری و همچنین 39 هزار و 905 نفر نیز به صورت رایگان از موزه تاریخی فرهنگی چالشتر بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موزه چالشتر توجه بازدیدکنندگان زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان را به سمت خود جلب می‌کند، افزود: در سال جاری 340 نفر بازدیدکننده خارجی از این موزه بازدید کرده‌اند.

وی همچنین در ادامه از برگزاری نشست کارگروه فضاسازی مطلوب اجتماعی، حفظ محیط زیست و سلامت اماکن گردشگری خبر داد و اظهار داشت: این نشست ششم اسفندماه جاری در شهرکرد برگزار می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه این کارگروه یکی از زیرمجموعه‌های شورای فرهنگ عمومی استان است، اذعان داشت: انجام تبلیغات و فعالیت‎های فرهنگی از طریق دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مطبوعات، مطالعه و احیای نام بزرگان، مشاهیر و مفاخر فرهنگی مذهبی و طراحی و تجهیز فضاها و اماکن عمومی و گردشگری به خدمات مورد نیاز شهروندان و مسافران از مهم‌ترین محورهای فعالیت این کارگروه است.

وی ادامه داد: ساماندهی و آراستگی سیمای بصری شهرها و روستاها و همچنین زیبا سازی جاذبه‌های طبیعی استان و ترویج فرهنگ گردشگری، حفظ محیط زیست و ارائه آموزش‌های لازم به مردم و مسئولین از دیگر محورهای فعالیت این کارگروه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/68005/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول