اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد

نظارت فنی بر ساخت واحدهای مسکونی روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن بر نظارت جدی در ساخت واحدهای مسکونی روستایی تاکید کرد.

نظارت فنی بر ساخت واحدهای مسکونی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، اکبر کلانتری در بازدید از دوره‌های آموزشی ناظران نظام فنی روستایی بنیاد مسکن فارس با مهم توصیف کردن برگزاری این دوره بازآموزی آن را گامی موثر در ارتقای سطح ایمنی و استحکام واحدهای مسکونی روستایی دانست.

رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن افزود: این دوره در مجموع 138 ساعت در قالب 10 عنوان آموزشی در مدت شش روز کاری با حضور 380 نفر از ناظران فنی از 25 بهمن ماه 1391 آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این دوره بازآموزی که در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، از وجود اساتید مجرب دانشگاهی در برگزاری کلاس‌ها و آزمون استفاده شده است.

به گفته این مسئول ناظران فنی شرکت کننده در این دوره بازآموزی در صورتی که نمرات لازم را در مرحله آزمون کسب نکنند، باید همکاری خود را با این نهاد پایان دهند و قطع همکاری آنان با این نهاد بزرگ عمرانی به معنای لغو مجوز نظارتی آنان نیست بلکه می‌توانند در صورت نیاز با سایر دستگاه‌های مرتبط با رشته و تخصص خود ادامه همکاری داشته باشند.

این مسئول کار ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی از سوی بنیاد مسکن را بسیار حساس دانست و گفت: نظارت‌ها باید مستمر توام با جدیت و مطابق با استانداردهای آیین‌نامه 2800 باشد تا پیش‌بینی ساخت واحدهای مسکونی مقاوم در برابر زلزله و هزینه از محل سرمایه‌های ملی با واقعیت‌ها منطبق باشد.

کلانتری در ادامه ابراز داشت: همچنین این نهاد از سال 1384 تاکنون مسئولیت ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی مقاوم روستایی را بر عهده داشته است که باید با اعمال نظارت از سوی ناظران فنی به صورت استاندارد احداث شود.

رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: تاکنون واحدهای مسکونی احداث شده در برابر زلزله در مناطق مختلف کشورمان مقاوم بوده است و تخریبی را شاهد نبوده‌ایم.

وی افزود: کار مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور از سال 1374 با ساخت سالانه 20 هزار واحد مسکونی آغاز شد و در سال 1384 با جدیت این آمار به 200 هزار واحد رسید و تا کنون شاهد مقاوم‌سازی بسیاری در روستاها بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: همچنین در سال 1391 پیش‌بینی ساخت 30 هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس را داشته‌ایم که با مشارکت موثر بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات 12.5 میلیون تومانی تحقق یافته است.

رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن همچنین از مناطق روستایی شهرستان‌های سپیدان و شیراز بازدید کرد و به ارزیابی عملکرد ناظران فنی در مراحل ساخت واحدهای مسکونی روستایی پرداخت.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول