اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل:

نظارت بر عرضه اسباب‌بازی‌های وارداتی باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: نظارت بر عرضه اسباب‌بازی‌های وارداتی باید تقویت شده و در این حوزه توجه بیشتری صورت گیرد.

نظارت بر عرضه اسباب‌بازی‌های وارداتی باید تقویت شود

ناهید اللهوردی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ یکی از مشکلات و معضلاتی که با آن روبرو هستیم، واردات بی‌رویه اسباب‌بازی‌های کودکان در سنین مختلف است که گاه آسیب‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یکی از اهداف ویژه کارگروه کودک و نوجوان را تقویت بنیه فکری و اجرایی فعالان فرهنگی و هنری در عرصه کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: اگر نظارت و توجه جدی به عرضه این اسباب‌بازی‌ها نشود و یا غفلتی در این زمینه صورت گیرد قطعاً شاهد برخی خلا‌ها و نارسایی‌ها در حوزه تربیتی نسل آینده خواهیم بود که غرب نیز با تولید چنین اسباب‌بازی‌هایی سعی می‌کند فضای فکری و تفکری فرزندان ما را دچار خدشه کند.

اللهوردی‌زاده با برشمردن دیگر اهداف ویژه این کارگروه یادآور شد: ایجاد تشکل استانی و نظام‌مند کردن پروسه تصمیم‌سازی در حوزه کودک و نوجوان، ایجاد زمینه برای تهیه قوانین و مقررات حوزه کودک و نوجوان و روز‌آمد کردن نگاه تصمیم‌سازان استانی در حوزه کودک از جمله این اهداف است.

این مسئول عنوان کرد: تشکیل کمیته‌های اجرایی، ایجاد ارتباط و هماهنگی بین سازمان‌های فرهنگی، پرهیز از موازی‌کاری، دستیابی به تجارب ارزشمند سایر سازمان‌ها، ارتقای سطح خدمات‌دهی و طراحی برنامه‌های میان مدت در استان از جمله چشم‌اندازهای تشکیل این کارگروه است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ابراز داشت: ما در کارگروه کودک و نوجوان به تقویت بنیه فکری و اجرایی فعالان فرهنگی و هنری و ایجاد زمینه همکاری با سازمان‌های همسو تاکید داریم.

اللهوردی‌زاده به شیوه اجرایی این کارگروه نیز اشاره کرد و افزود:‌ طرح شیوه‌نامه در شورای فرهنگی کانون مورد بررسی قرار گرفته و ضمن شناسایی راهکارهای اجرایی در سطح استان به تنظیم و تدوین طرح و در نظر گرفتن تدابیر لازم برای تحقق کارگروه و گزارش پیشبرد طرح در سمینار مدیران تاکید داریم.

این مسئول با تاکید بر شناسایی اولویت‌های کلیدی در حوزه کودک و نوجوان، توجه به ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و مذهبی و همچنین شناسایی سازمان‌های همسو را ضروری اعلام کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد:‌ شناسایی چالش‌های اساسی کودکان در حوزه کودک و نوجوان از دغدغه‌های ماست به طوری که انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های متولی کودکان کار، مقوله کودک‌آزاری، آموزش، سلامت، اعتیاد و مهارت‌های اجتماعی آنها را به دقت مورد رصد قرار دهیم.

اللهوردی‌زاده همچنین توجه به انتخاب اعضای شورا به نحوی که بازوی تصمیم‌سازی را در استان تقویت کند و از سوی دیگر ظرفیت‌های اجرایی در پیشبرد برنامه‌ها را فراهم کند، مدنظر است.

این مسئول تصریح کرد: مصوبات جلسات کارگروه کودک و نوجوان در استان به فراخور موضوع قابلیت طرح در شورای فرهنگی کانون را داشته تا از دیدگاه‌های همکاران استان نیز بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول