اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

1200 تن میوه در چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ذخیره‌سازی یک هزار و 200 تن میوه شامل پرتغال و سیب برای ایام عید نوروز در استان خبر داد.

1200 تن میوه در چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته تنظیم بازار استان اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم در راستای تنظیم بازار شب نوروز در استان صورت گرفته و کالاهای اساسی مردم ذخیره‌سازی شده است.

وی از ذخیره‌سازی یک هزار و 200 تن میوه پرتغال و سیب برای ایام عید نوروز در استان خبر داد و افزود: سال گذشته در استان افزون بر هزار و 600 تن میوه ذخیره‌سازی شده بود که حدود 400 تن مازاد میوه داشتیم بر همین اساس در سال‌جاری این میزان کاهش یافته است.

کرمی ادامه داد: لذا سعی شده است تا نقاط ضعف سال گذشته برطرف شود تا بهترین میوه را با کیفیت بالا وارد بازار کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش حدود 10 برابری ذخیره‌سازی مواد پروتئینی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود اینکه شرایط اقتصادی در کشور مطلوب نیست اما سعی کردیم تا حد امکان تمام کالاهای مورد نیاز مردم را ذخیره‌سازی و عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت توزیع برنج در استان در مقایسه با استان‌های همجوار بسیار مطلوب است، اضافه کرد: تاکنون 660 تن مرغ، 80 تن گوشت قرمز، 460 تن برنج هندی، 50 تن روغن و یک تن شکر در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است.

کرمی با اشاره به اینکه به طور معمول نوسانات بازار در ایام فرا رسیدن عید افزایش می‎یابد، تصریح کرد: این سازمان با هدف اینکه بازار مملو از کالا باشد با داشتن 40 ناظر سعی دارد حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز کنترل مستمر و شدیدی بر بازار داشته باشد.

*‌افزایش 35 درصدی ذخیره‌سازی گوشت در چهارمحال و بختیاری

کرمی از افزایش 35 درصدی بسته‌بندی و ذخیره‌سازی گوشت در استان خبر داد و گفت: در گذشته دو کشتارگاه در سطح استان وجود داشت ولی با افزایش یک کشتارگاه دیگر به تولیدات گوشتی افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از اسفندماه خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها و شهرها استقبال مردم از نمایشگاه‌ها محدود است ولی سعی داریم در شهرهای بزرگ یک یا دو نمایشگاه دایر کنیم تا مردم بتوانند بدون دغدغه به استقبال سال جدید بروند.

انتهای پیام/68006/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول