اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خطاب به دستگاه‌های اجرایی و شهری

کاری کنید نوروز امسال، فارس متفاوت باشد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس از دستگاه‌های اجرایی و شهری خواست با فعالیت خود شرایط بهتری برای نوروز امسال فراهم آورند.

کاری کنید نوروز امسال، فارس متفاوت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین سه‌شنبه‌ شب در هفتمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهار داشت: سال گذشته اقدامات خوبی در سطح فارس و شهر شیراز انجام شد.

وی ادامه داد: با اقدامات شهرداری چادرهای مسافرتی در شهر پراکنده نبود، راهنمایی و رانندگی از ترافیک در مرکز شهر جلوگیری کرد، آموزش و پرورش و شهرداری اقدامات مناسبی را برای اسکان انجام دادند، تبلیغات صدا و سیمای فارس مناسب بود و نیروی انتظامی و دادستانی در بحث خانه‌های مبله غیرمجاز خوب عمل کردند.

این مسئول اضافه کرد: امسال باید شرایط از هر نظر بهتر از سال گذشته شود.

احتمال افزایش ساعات دایر بودن اماکن گردشگری

استاندار فارس در ادامه بیان کرد: حافظیه باید ساعات بیشتری دایر باشد تا مسافران بتوانند در فضای آرام‌بخش شب‌هنگام آن بیاسایند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اماکن گردشگری در دست ارگان‌های مختلف قرار دارد، برای افزایش ساعات باز بودن در ایام نوروز مستلزم هزینه و تمهیداتی برای نگهبانی و مسائل دیگر است چرا که مردم تا پاسی از شب در اماکنی مانند حافظیه حضور می‌یابند.

صادق‌عابدین ابراز داشت: فرودگاه شیراز با دایر بودن شبانه‌روزی در جایگاه خوبی قرار گرفته و با ممانعت از فریاد کشیدن رانندگان می‌تواند فضای مناسب‌تری برای گردشگران ایجاد کند.

این مسئول تصریح کرد: شهرداری شیراز با نورپردازی، آب‌نما، گل‌کاری و ... به نوعی عمل کند که امسال شیراز متفاوت و زیبا باشد.

استاندار فارس ادامه داد: تعمیرات تا پیش از عید تمام و دست‌اندازهای ورودی فرودگاه و جاهای دیگر اصلاح شود.

نصب بیشتر تابلوی راهنمای سومین حرم

وی اضافه کرد: در کمربندی‌ها و ورودی شهر باید تابلوی بیشتری نصب شود تا مسافران مجبور به پرسیدن آدرس نباشند.

صادق‌عابدین تصریح کرد: تابلوهای بزرگ سومین حرم در تمام ورودی‌ها نصب شود تا مسافران این فضا را احساس کنند.

درخواست از سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجمع اصناف برای نظارت بر وضعیت بازار دیگر موردی بود که استاندار فارس آن را تذکر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دست به دست یکدیگر بدهید تا با وجود مشکل‌ها مردم چند روزی از عید لذت ببرند و آرامش پیدا کنند.

استاندار فارس همچنین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا قبل از ایام فاطمیه تمام سالن‌ها برنامه‌های متنوع داشته باشند.

صادق‌عابدین ابراز داشت: هر مسافری بخواهد تئاتر یا فیلم ببیند، موسیقی فاخر بشنود باید بتواند از برنامه‌های نوروزی اداره ارشاد در سالن‌های متعدد استفاده کند.

دریافت ارزی هتل‌ها از گردشگران خارجی

این مسئول یادآور شد: از نظر من اشکالی ندارد که مانند طرحی که در بوانات اجرا شد، هتل‌ها هزینه‌های خود را از گردشگران خارجی به صورت ارزی دریافت کنند.

استاندار فارس ادامه داد: در این زمینه باید مکاتباتی را با مراجع ذیربط انجام دهیم تا امکان آن فراهم شود. همچنین شرایط شهر شیراز برای استفاده از منابع مالی گردشگران مناسب نیست.

صادق‌عابدین ابراز داشت: تجار، کسبه و اصناف فارس و به ویژه شیراز ساعات بسیاری را در طول روز تعطیل هستند.

وی گفت: با این دیر باز کردن و زود تعطیل کردن اصناف، مسافران گردش خود را در شیراز انجام می‌دهند، اما پول خود را در استان‌های دیگر خرج می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که گردشگری که یک سال خود را از نظر مالی آمده کرده هنگامی به فارس می‌آید از صنایع دستی این استان و محصولات آن خرید کند.

احتمال سفر مسئولان ارشد اجرایی به فارس

وی در پایان با اشاره به افتتاح پروژه‌های بزرگی مانند 20 هزار واحد مسکن مهر و مجموعه سروستان، پروژه یک‌هزار و 400 میلیاردی در بخش انرژی و... احتمال داد شخص رئیس جمهور یا وزرا در اواسط هفته آتی برای افتتاح این طرح‌ها به استان فارس سفر کنند.

استاندار فارس در مورد روند تحقیق و تفحص از استانداری فارس متذکر شد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد این موضوع سکوت می‌کنم.

صادق‌عابدین در پایان اذعان داشت: همگان را توصیه به تقوا می‌کنم.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول