اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

10 هزار واحد مسکن تا عید تحویل مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ‌تا پایان سال 10 هزار واحد مسکن شهری در قالب تعاونی‌ها و همچنین مسکن مهر تحویل متقاضیان در استان اردبیل می‌شود.

10 هزار واحد مسکن تا عید تحویل مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست مسئولان راه و شهرسازی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: در کنار واگذاری این تعداد واحد قرار شده است در سه ماه ابتدایی سال آینده هر ماه، دو هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده و برای تحویل به متقاضیان آماده شود.

وی با یادآوری اینکه قرار شده با هماهنگی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و فرمانداران و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان یک ‌هزار و 783 واحد مسکن متوقف شده از بلاتکلیفی خارج شود، ادامه داد: امیدواریم تا شب عید اکثر متقاضیان صاحب سرپناه شده و از مشکل اجاره‌نشینی خارج شوند، چراکه اولی‌تر از همه نیازها، نیاز مسکن است که باید به نحوه مطلوب برطرف شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: ما هیچ دغدغه‌ای از بابت احداث واحدها به صورت خود مالکین و یا بافت‌های فرسوده نداریم، چراکه متقاضیان این واحدها سعی می‌کنند با دریافت تسهیلات، واحدهای مسکونی خود را تکمیل کرده و در آن سکونت کنند، بلکه دغدغه‌ ما مسکن مهر در قالب تعاونی‌ها و 99 ساله است که امیدواریم به سرعت زمینه بهره‌مندی متقاضیان دیگر فراهم آید.

این مسئول تصریح کرد: قرار بود تا پایان امسال 70 درصد مسکن مهر به اتمام برسد و هرماه نیز سه هزار واحد تکمیل شده و برای افتتاح آماده شود، اما با آماده شدن 10 هزار واحد برای افتتاح، هفت هزار واحد مابقی با کنار گذاشتن واحدهای متوقف که نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام اساسی صورت می‌گیرد، باید مابقی واحدها تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

وی اضافه کرد: در مجموع 14 باب مدرسه در واحدهای مسکونی مهر احداث می‌شود که پنج مورد آنها آغاز شده، اما هنوز 9 باب دیگر بلاتکلیف است که انتظار داریم نوسازی هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدامات اجرایی را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل وضعیت ساخت مساجد در واحدهای مسکونی مهر را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: از شش باب مسجد در حال احداث، پنج مورد آغاز شده و یک مورد نیز تکمیل شده است که از این بابت مشکل خاصی نداریم.

نیکزاد از معاون امور عمرانی خواست تا نسبت به تعیین تکلیف ساخت 14 باب مدرسه در مجتمع مسکونی مهر با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، تصمیم‌گیری نهایی را انجام داده و در صورت عدم نیاز نسبت به جایگزین کردن طرح‌های دیگر اقدام کنیم.

وی با اعلام اینکه حدود 13 هزار واحد مسکن مهر فعال در استان وجود دارد، گفت: امیدواریم با تشکیل جلسات فرمانداران با دستگاه‌های مرتبط تعیین تکلیف واحدهای متوقف به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول