اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادق (ع):

موسسان دانشگاه امام صادق (ع) ‌آرزوی راه‌اندازی دانشگاهی شبیه به الازهر مصر را داشتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق‌ (ع) گفت: موسسان دانشگاه امام صادق (ع) در ایام زندان پیش از انقلاب، آرزوی راه‌اندازی دانشگاهی شبیه به الازهر مصر را داشتند.

موسسان دانشگاه امام صادق (ع) ‌آرزوی راه‌اندازی دانشگاهی شبیه به الازهر مصر را داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید مصطفی میرلوحی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح بنیاد بیماری‌های نادر جنوب کشور در شیراز اظهار داشت: اکنون دانشگاه امام صادق کانونی نورانی برای تلفیق تحصیل و تهذیب بر بستر مکتب اهل بیت (ع) است و در بسیاری از حوزه‌ها در جهان نظیر ندارد.

وی افزود: این دانشگاه اعزام مبلغان مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و ... را در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، برای تحقق هدف بلندمدت اسلامی شدن علوم انسانی اهداف میان‌مدتی تعریف شده که ایجاد فضای دینی، اسلامی و اخلاقی از آن جمله است.

میرلوحی تصریح کرد: در دانشگاه امام صادق (ع) نماز جماعات، ادعیه، توسلات، مراقبت‌‌ها، احترام به شعائر و ادای فرائض به عنوان لازمه ایجاد یک جو تربیتی دینی نورانی و پاکیزه محقق شده است.

وی بیان کرد: در سایه‌سار چنین فضای نورانی می‌توان ذهن‌های خلاق جوانان مومن را به سمت نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی اسلامی سوق داد.

میرلوحی خاطرنشان کرد: 30 سال پیش در همین ایام دانشگاه امام صادق ‌(ع) به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی اضافه کرد: حضرت امام، دانشگاه را مبدا اصلاح جامعه می‌دانست چرا که دانشگاه به هر سمتی برود تمام حوزه‌ها به دنبال آن حرکت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادق ابراز داشت: لازمه الهی شدن خط‌ مشی دانشگاه، پیوند حوزه و دانشگاه است تا علوم انسانی اسلامی شود.

وی تصریح کرد: علومی که با هدفگذاری بشری مرتبط است اهمیت دارد، همان‌طور که شش سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه امام صادق ‌(ع) یک پدیده ممتاز است و باید مرجعیت دینی شود.

میرلوحی در پایان گفت: تولید علم اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه، ایجاد فضای تربیتی و پرورشی اسلامی از اهداف مهم دانشگاه امام صادق هستند.

انتهای پیام/‌2448‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول