اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

70 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: 70هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

70 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا زجاجی ظهر امروز در شصت و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور اظهار کرد: برنامه‌های جهاد دانشگاهی در سال 91 در این گردهمایی بررسی می‌شود و فعالیت‌هایی که اجرا نشده باید ریشه‌یابی و برای اجرای آنها برنامه‌ریزی شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور افزود: سال گذشته شورای سیاست‌گذاری فرهنگی برای مراکز آموزش عالی مسئولیت مهمی را بر عهده دارد و موضوعات فرهنگی در این شورا مورد بحث قرار می‌گیرد تا با دقت بیشتری اجرا شود.

زجاجی خاطر نشان کرد: 70 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند و اهمیت شورای سیاست‌گذاری به دانشجویان جهاد دانشگاهی مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در کشور جهاد دانشگاهی اقدام به تاسیس پژوهشکده کرده، اما در این پژوهشکده‌ها نهادهای فرهنگی پیش‌بینی نشده و باید هر پژوهشکده یک متولی فرهنگی داشته باشد که این موضوع را در برنامه‌های سال 92 دنبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: ضیافت اندیشه یکی از اقدامات شورای سیاست‌گذاری فرهنگی جهاد دانشگاهی در امسال بود که این برنامه برای نوروز 92 و ماه رمضان سال آینده نیز اجرا می‌شود.

افزایش فضای پژوهشی بدون بودجه دولتی

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی اضافه کرد: سیستم مدیریتی جهاد دانشگاهی به گونه‌ای است که خودکفا عمل می‌کند و در سال گذشته جهاد توانست فضای پژوهشی را افزایش دهد و این در صورتی‌ است که بودجه دولتی برای این کار نداشته است.

مجید غیور خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی الگویی برای کشور است و در بسیاری از اقدامات خود توانسته به صورت درآمدزا عمل کند و پژوهشگاه‌های فرهنگی فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام می‌دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی مصوبه ایجاد دو پژوهشکده صنایع غذایی و گردشگری را دریافت کرده و توانسته در مورد رنگدانه‌های خوراکی موفقیت‌های خوبی را در سطح کشور به دست آورد.

انتهای پیام/70022/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول