اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت‌های نهم و دهم

تعداد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور کردستان 6 برابر شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان گفت: از ابتدای سال 84 تاکنون تعداد دانشجویان این دانشگاه رشد 6 برابری داشته است.

تعداد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور کردستان 6 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایوب مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار دانشگاهیان دانشگاه پیام‌نور استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: دانشگاه‌پیام نور استان از سال 67 همزمان با تاسیس این دانشگاه در سراسر کشور در دو شهرستان سنندج و سقز آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت نهم تاکنون شاهد دایر شدن واحدهای دیگر این دانشگاه در شهرستان‌های بیجار، مریوان، بانه، سریش‌آباد، دیواندره و کامیاران، حسن‌آباد و قروه بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 24 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلفی در واحدهای این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان خاطرنشان کرد: واحدهای سنندج، سقز و بیجار در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز  دانشجو پذیرش می‌کنند.

مرادی اظهار داشت: در این چند سال اخیر با فعالیت‌های ارزشمند دولت خدمت‌گذار و نگاه ویژه ریاست جمهوری به امر آموزش و تربیت افراد متخصص سد کنکور بسیار مرتفع شده به طوری که اکثر دانشگاه‌ها اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور می‌کنند.

وی کیفیت آموزش در دانشگاه پیام‌نور استان را در حد مطلوب خواند و اضافه کرد:  منابع کامل درسی به دانشجویان ارائه می‌شود و از این لحاظ کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: چند سالی است که حضور دانشجویان در کلاس‌های درس الزامی شده و لذا تعداد کلاس‌های این دانشگاه به نسبت افزایش چشمگیری داشته است.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور از نظر انجام فعالیت‌های فرهنگی رتبه اول را در میان سایر دانشگاه‌ها دارد، گفت: دانشگاه پیام‌نور کردستان نیز جزو 10 استان برتر کشور از لحاظ انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

مرادی تصریح کرد: هرچند واحد سنندج با داشتن 8 هزار دانشجو تنها یک کارشناس فرهنگی دارد ولی با همکاری بسیج دانشجویی اقدامات ارزشمند و تأثیرگذاری را در دانشگاه انجام می‌دهند.

وی به رشد مسائل عمرانی دانشگاه هم اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر اکثر واحدهای دانشگاه صاحب ساختمان شدند.

رئیس واحد دانشگاه پیام‌نور بیجار نیز در این مراسم به بیان مشکلات این دانشگاه پرداخت و گفت: مشکل اصلی دانشگاه در حال حاضر کمبود تعداد اعضای هیئت علمی است.

وحید احدنژاد ادامه داد: کمبود فضا و امکانات آزمایشگاهی، نبود رشته‌های متناسب با نیاز استان هم‌چون فرش از دیگر مشکلات و دغدغه‌های این دانشگاه است.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم سایت جدید اداری دانشگاه پیام‌نور استان کردستان با حضور نماینده ولی فقیه افتتاح شد.

انتهای پیام/79003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول