اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت ارشاد:

چاپخانه‌داران با کشورهای دیگر رقابت کنند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازمه رشد صنعت چاپ ایجاد فضای رقابتی با سایر کشورها است که چاپخانه‌داران باید به این موضوع دقت کنند.

چاپخانه‌داران با کشورهای دیگر رقابت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سعید جابری‌انصاری ظهر امروز در همایش تجلیل از منتخبان صنعت چاپ و تبلیغات که در تالار شمس ارومیه با هدف تبیین نقش چاپخانه‌ها و صنایع وابسته تشکیل شد، اظهار داشت: چاپخانه‌داران باید بیشتر از سابق به کیفیت تولیدات خود توجه کرده از طرف دیگر روحیه مشتر‌‌ی‌مداری خود را تقویت کنند تا به این ترتیب در فضای رقابتی سالمی قرار گرفته و برای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.

وی با بیان اینکه موقعیت کشورهای فعال در این زمینه باید مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: باید امکانات و نیروی انسانی که مورد استفاده قرار می‌دهند را بررسی کرده و به دنبال آن برای بهبود فعالیت‌های داخلی نیز اهتمام کرد تا به این ترتیب صنعت چاپ کشورمان رشد پیدا کند.

وی به اشتغال‌زایی در این عرصه اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه به طور مستقیم برای جوانان مستعد و علاقه‌مند امکان اشتغال فراهم می‌شود ، 500 شغل وابسته به صنعت چاپ در حوزه‌های مختلف نیز ایجاد می‌شود که باید برای صیانت از این فرصت‌های شغلی همت شود.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهم‌ترین مشکلات نهفته در صنعت چاپ را گرانی کاغذ عنوان کرد و افزود: این موضوع یک مشکل اساسی است که با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپخانه‌داران به حیات اقتصادی خود ادامه می‌دهند ولی برای برخورداری از این حمایت باید از اعلام تیراژهای غیرواقعی خودداری کنند.

وی به ایجاد ستادهای استانی و شهرستانی صیانت از آثار فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها باید این ستاد را همراه با شرح وظیفه ایجاد کنند تا فعالان عرصه فرهنگ و هنر با رغبت بیشتری در این حوزه وارد فعالیت شوند.

انتهای پیام/61002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول