اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی خبر داد

شرکت مهاجران افغان در مسابقات قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: از سال 92 شرکت مهاجران افغان در مسابقات قرآنی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کلید می‌خورد.

شرکت مهاجران افغان در مسابقات قرآنی

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عجمی در مراسم اختتامیه مسابقات افغانستان‌شناسی در اردوگاه مازندران در مشهد اظهار داشت: از آنجایی که ضرورت داشت تا نسل دوم و سوم افغان در ایران آشنایی بیشتری در مورد افغانستان داشته باشند، مقرر شد مسابقات افغانستان‌شناسی در سراسر کشور برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در تابستان امسال در کل کشور برگزار شد، ادامه داد: برگزیدگان این مسابقات تاکنون در بازدید از موزه آستان قدس رضوی، باستان‌شناسی و بازدید از مرز دوغارون در نقطه صفر مرزی حضور داشتند و شاهد عودت‌کنندگانی بودند که در مسیر خروج از ایران قرار داشتند.

عجمی خاطر نشان کرد: به میزبانی اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خراسان رضوی بازدید این شرکت‌کنندگان از کلینیک بهداشتی و خدماتی مهاجران در مهمانشهر تربت حیدریه صورت گرفت؛ همچنین بازدید از پارک زیارت در شرق مشهد به صورت فوق‌العاده مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی پرترددترین مرز رسمی را با افغانستان دارد.

وی اذعان داشت: 150 هزار نفر به صورت رسمی کارت اقامت وزارت کشور را دارند و تاکنون 65 هزار نفر از مهاجران غیررسمی که در استان حضور دارند در طرح سرشماری اتباع خارجی شرکت کرده‌ و توانسته‌اند با گرفتن پاسپورت، روادید دریافت کنند.

عجمی تأکید کرد: مهاجرانی که تاکنون نتوانسته‌اند روادید دریافت کنند از امروز به مدت یک هفته این روال تمدید شده است و باید در این باره اقدام کنند.

مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی یادآور شد: 60 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سطح استان در حال تحصیل هستند و تعداد 2 هزار و 700 دانشجو در دانشگاه‌های خراسان ‌رضوی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 40 هزار پروانه اقامت اشتغال توسط اداره کار و امور اجتماعی صادر شده است؛ این در حالی است که هفت انجوی خارجی نیز برای کمک‌رسانی به مهاجران فعال است.

عجمی بیان داشت: 90 درصد از مهاجران در مشهد، پنج درصد در مهمانشهر تربت جام ساکن هستند و پنج درصد دیگر در سایر استان‌ها حضور دارند.

مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در مورد اعزام مهاجران افغان به حج و عتبات عالیات در دو سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم که سفیر افغانستان باید با مقامات عربستان در این مورد بررسی‌های لازم را انجام دهد.

وی در پایان این نوید را داد که رویداد مهم فرهنگی در سال 92 برای شرکت مهاجران افغان در مسابقات قرآنی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی کلید می‌خورد.

انتهای پیام/70025/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول