اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

از مبتکرین برای تبدیل ایده به تولید کالا حمایت می‎کنیم

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در راستای توجه جدی به نوآوری‎ها، دفتر نوآوری در این دانشگاه ایجاد شد تا ضمن ثبت ایده‎ها، برای تولید محصولات آنها نیز حمایت‎های لازم صورت گیرد.

از مبتکرین برای تبدیل ایده به تولید کالا حمایت می‎کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، شهلا خسروان صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان کمیته اجرایی طرح‌‎های کلان ملی فناوری تجهیزات پزشکی در سالن ابن سینا این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: در راستای توجه جدی به ایده‌ها و نوآوری‎ها، دفتر نوآوری در این دانشگاه ایجاد شد تا از این طریق ضمن ثبت ایده‎ها، در خصوص تولید محصولات آنها نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول افزود: برای رسیدن به اهداف پژوهشی در حوزه سلامت با مراکز فناوری غیر علوم پزشکی نیز ارتباط برقرار شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده و صدور مجوز مرکز رشد فناوری سلامت، در تبدیل علم به فناوری و فناوری به صنعت شاهد موفقیت‌های چشمگیری باشیم.

خسرو شفقی، رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در ادامه جلسه گفت: پس از تعیین اعضای شورای پژوهشی این مرکز، درخواست صدور مجوز برای آن به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.

وی افزود: پس از ارزیابی پتانسیل موجود در شهرستان و بازدید از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و برخی صنایع فعال شهرستان با مراکز فناوری و تحقیقاتی موجود، تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی گناباد فراهم نمودن امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط برای محققین، بهره‎مند شدن از امکانات و تجهیزات یکدیگر و برگزاری کنفرانس‎ها و کارگاه‎های علمی مشترک را از جمله مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه‎ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ساختمان پیشنهادی برای ایجاد این مرکز دارای هفت اتاق و 420 مترمربع زیربنا است، افزود: ارائه خدمات مشاوره‎ای و آزمایشگاهی جهت تولید محصولات، ارتباط گسترده و مداوم بین دانشگاه و صنعت در جهت تجاری‌سازی و تولید انبوه و بازاریابی، تلاش برای ایجاد حمایت‎های قانونی در زمینه تسریع رشد واحدهای مستقر و نظارت بر فعالیت واحدهای فناوری از جمله مهمترین وظایف مرکز رشد فناوری است.

شفقی خاطر نشان کرد: وجود دفتر همکاری‎های دانشگاه و صنعت، دفتر نوآوری و ثبت اختراعات، آزمایشگاه‎های فعال و مجهز و پروژه‎های تحقیقاتی مبتنی بر نوآوری از جمله پتانسیل‎های موجود دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای ایجاد مرکز رشد فناوری سلامت است.

انتهای پیام/700005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول