اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارم اسفندماه سال جاری

انتخابات هیئت مدیره‌های نظام پزشکی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: در چهارم اسفندماه سال جاری انتخابات هیئت مدیره‌های نظام پزشکی در استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

انتخابات هیئت مدیره‌های نظام پزشکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، انتخابات ششمین دوره هیئت مدیره‌های شهرستان‌های نظام پزشکی از ساعت 8 الی 18 روز جمعه چهارم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات در شهرستان مشهد صلاحیت 99 نفر برای کاندیداتوری به تایید رسیده است و تاکنون از این تعداد 3 نفر از کاندیداتوری خود انصراف داده‌اند.

سازمان نظام پزشکی قدیمی‌ترین و قانون‌مندترین MGO ایران است و اولین سازمان غیردولتی است قانون تشکیل آن تا به امروز چندین بار توسط مجلس شورای اسلامی مورد بازبینی قرار گرفته است.

آخرین بازبینی آن در سال 83 انجام گرفته است که بر طبق آن اعضای هیئت مدیره‌های شهرستان‌های مختلف که حق داشتن هیئت مدیره مستقل را دارند باید توسط اعضای نظام پزشکی همان شهرستان انتخاب شوند.

در استان خراسان‌رضوی شهرستان‌های تربت حیدریه، گناباد، سبزوار و نیشابور از حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد جدا و دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل هستند بنابراین به صورت جداگانه انتخابات نظام پزشکی شهرستان خود را برگزار می‌کنند.

در این شهرستان‌ها هیئت مدیره‌های جداگانه برای سازمان نظام پزشکی تشکیل می‌شود و علاوه بر آن در شهرستان‌های مه‌ولات، رشتخوار و زاوه انتخابات توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار می‌شود.

هیئت نظارت اصلی مرکزی این انتخابات در تهران مستقر هستند و در آن نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، پزشکان باسابقه، نمایندگان مجلس، نماینده وزارت بهداشت، وزارت دادگستری و وزارت کشور حضور دارند.

نتایج این انتخابات در روز 5 اسفند در صورتی‌که از نظر هیئت بازرسی و نظارت انتخابات صحیح باشد و مورد ویژه‌ای در آن دیده نشود توسط پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌شود.

حوزه ثابت اخذ رأی در مشهد در بولوار خیام جنوبی ساختمان سابق معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع است و علاوه بر آن دو حوزه سیار اخذ رأی به بیمارستان‌ها سرکشی می‌کند و از پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی که قادر به ترک بیمارستان برای حضور در انتخابات نیستند اخذ رأی می‌کنند.

شرط شرکت در این انتخابات نخست داشتن عضویت سازمان نظام پزشکی و تابعیت ایران است.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول