اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش استان مرکزی:

جشنواره مهارت خواندن در استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای طرح تکمیلی مهارت خواندن در پایه اول و دوم مقطع ابتدایی در استان خبر داد.

جشنواره مهارت خواندن در استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک راحمه رجایی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: جشنواره مهارت خواندن که طرح تکمیلی طرح یار مهربان (طرح ارتقاء سواد خواندن) و ارزیاب این طرح است برای بروز و ظهور خلاقیت‌های دانش‌آموزان اهمیت دارد.

وی هدف از این طرح و برگزاری این جشنواره را بهبود مهارت خواندن به عنوان یک شاخص جهانی، یادگیری ماندگار و دائمی، پرورش حس خلاقیت، صحیح خوانی، تقویت فرهنگ کتابخوانی و گسترش دامنه لغات دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره مهارت خواندن در دو مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای برای دانش‌آموزان پایه اول برگزار می‌شود، افزود: این طرح از آبان ماه برای اجرا به مناطق ابلاغ شده و در اردیبهشت ماه جشنواره مرحله آموزشگاهی و در خرداد ماه 92 جشنواره مرحله منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رجایی افزود: در این طرح 22 فعالیت از جمله استفاده از آهنگ مناسب برای کلام در زمان خشم و شادی، خواندن شعر به صورت آوایی، اجرای نمایش رادیویی، فهم جملات دستوری و نادستوری و... برای معلمین برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: برای خانواده‌ها نیز فعالیت‌هایی چون بازی کردن دانش‌آموز با اسباب بازی‌های الفبایی، استفاده از رایانه برای فعالیت‌ها، قصه گفتن، کتاب خواندن، گوش دادن به خواندن دانش‌آموزان، حفظ اشعار و...  نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی منابع آزمون جشنواره را مجلات رشد کودک و نوآموز و کتاب‌های داستان و شعر مناسب این گروه سنی عنوان کرد و بیان داشت: از هر کلاس اول و دوم مقطع ابتدایی یک دانش‌آموز برتر به مرحله بعد راه می‌یابد.

انتهای پیام/87005‌/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول