اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

کنگره شهید گنجی در بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: کنگره شهید صادق گنجی سفیر شهید فرهنگی ایران در پاکستان نیمه دوم اسفند ماه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

کنگره شهید گنجی در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسن پرآور در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهید صادق گنجی با بیان اینکه این شهید والامقام برای ایران اسلامی و جهان برای ما یک افتخار است، اظهار داشت: باید شخصیت این شهید گرانقدر هر چه بیشتر به جامعه نشان داده شود.

وی تاکید کرد: شهید صادق گنجی یک شهید فرهنگی و بین‌المللی است که نیاز به معرفی ابعاد شخصیتی و فرهنگی ایشان در جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که شخصیت شهید صادق گنجی به‌عنوان یک الگو و نمونه باید به نسل امروزی شناسانده شوند، افزود: برگزاری کنگره شهید گنجی و سایر شهیدان وظیفه‌ای بر دوش همه ما است که باید به بهترین نحو صورت گیرد.

پرآور افزود: کنگره بین‌المللی این شهید برجسته با حضور شخصیت‌های مهم نیمه دوم اسفند در استان برگزار می‌شود که لازم است برای برگزاری هرچه باشکوهتر این کنگره به نحو احسن تدارکات لازم اندیشیده شود.

وی با تاکید بر ساخت تندیس شهید گنجی تصریح کرد: از تندیس این شهید والامقام در برازجان رونمایی خواهد شد و در این کنگره ضمن نام‌گذاری بیمارستان 160تختخوابی برازجان به نام شهید گنجی، بنیاد فرهنگی این شهید راه‌اندازی می‌شود و مستندی نیز در خصوص زندگی و نحوه شهادت این شهید تهیه خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر بازتاب برگزاری کنگره شهید گنجی در سطح جهان از اثرات این کنگره دانست و افزود: شهید گنجی سند زنده و پرافتخار و سمبل مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی مردم استان بوشهر است.

پرآور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور حماسی مردم ولایت‌مدار استان در راهپیمایی 22 بهمن اضافه کرد: مردم قدرشناس با حضور گسترده خود در این راهپیمایی حماسه پرشور دیگری آفریدند و ضمن لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب سلامی، دل دوستان را شاد و دشمنان را مایوس کردند.

وی پیام این حضور را تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم دانست و تاکید کرد: این حضور حماسی افتخاری است برای نظام اسلامی ایران و لازم است خادمان نظام در رسیدگی به حل مشکلات مردم بیش از پیش کوشا باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر همچنین با اشاره به حضور رئیس جمهور در استان و افتتاح طرح‌های روستایی سراسر کشور افزود: روستای چارک که به عنوان دهکده قرآنی کشور نام‌گذاری شد از افتخارات استان و ایران است.

پرآور به برگزاری رزمایش بزرگ بسیجیان در بوشهر پرداخت و تصریح کرد: برگزاری رزمایش 20 هزار نفری بسیجیان در بوشهر که نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است بازتاب قابل توجهی در ایران و جهان داشت.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم افزود: همه باید دست در دست هم برای هر چه باشکوه‌تر برگزاری این انتخابات بکوشیم و تا لحظه آخر عمر دولت دهم وظیفه‌مان را به نحو احسن انجام دهیم.

شهید صادق گنجی در سال 1365 و در سن 24 سالگی مسئولیت خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در پاکستان برعهده داشت.

شهید صادق گنجی 28 آذرماه سال 1369 در مراسم تودیع خود در جلوی درب هتل اینترنشنال لاهور پاکستان براثر هجوم وحشیانه ایادی استکبار به شهادت رسید.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول