اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

700 نفر در مؤسسه نورالحکمه آموزش قرآن دیدند

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه قرآنی نورالحکمه تویسرکان از آموزش 700 نفر از بانوان علاقه‌مند به یادگیری قرآن خبر داد و گفت: در هر ترم تعداد350 نفر با شرکت در کلاس‌های متفاوت قرآنی آموزش و گواهی دریافت می‌کنند.

700 نفر در مؤسسه نورالحکمه آموزش قرآن دیدند

اشرف سلیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه انس با کلام خداوند پویایی و نشاط سرشار از آرامش را به انسان می‌بخشد، اظهار داشت: مؤسسه نورالحکمه نیز زمینه بهره‌مندی معنوی از قرآن را در چارچوب برنامه‌ای منسجم در قالب کلاس‌های متفاوت، محفل نورانی قرآن را برای علاقه‌مندان در رده‌های سنی مختلف شهرستان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این مرکز به صورت ترمی قرآن‌آموز می‌پذیرد، افزود: طی سال در هر ترم 350 نفر از بانوان در کلاس‌های قرآنی و در بخش‌های روخوانی، روان‌خوانی، احکام، اخلاق، مفاهیم، مفاهیم تخصصی و حفظ قرآن زیر 16 سال و بالای 16 سال با تدریس مربیان قرآنی آموزش می‌بینند.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالحکمه تویسرکان به فعالیت مستمر و پویای پنج شعبه قرآنی نورالحکمه در سطح شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: مراکز قرآنی فاطمیه، روستای آرتیمان، سرابی، عین‌آباد و مسجد شهرک قائم در راستای آموزش و تربیت قرآن‌آموز فعال هستند.

وی سال فعالیت مؤسسه نورالحکمه را 84 عنوان کرد و افزود: در این مرکز 12 مربی با اخذ گواهی تربیت مربی کشوری در بخش‌های متفاوت تعلیم و تربیت شاگردان علاقه‌مند ثبت‌نام شده در مرکز را آموزش می‌دهند.

سلیم‌زاده از برگزاری یک دوره تربیت مربی در مدت 12 ماهه سال برای فعالان قرآنی شهرستان خبر داد و بیان کرد: از آغاز به کار مؤسسه تاکنون 3 هزار نفر خواهر دوره آموزشی قرآن دیده و همه این افراد دارای گواهینامه کشوری پایان دوره دریافت کرده‌اند.

وی تعداد مربیان آموزش دیده قرآنی در مؤسسه نورالحکمه در سطح شهرستان را که در حال فعالیت هستند 60 نفر اعلام و بیان کرد: در دوره ترم شش ماهه دوم سال جاری ضمن برگزاری کلاس‌های ترم نخست کلاس‌های آموزش یادگیری تجوید الصلاة، تفسیر، مفاهیم سطح یک، 2 و 3 تخصصی نیز تشکیل شده و در حل حاضر فعال است.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالحکمه تویسرکان اضافه کرد: در پروسه یک ساله این مرکز 700 خواهر علاقه‌مند به یادآموزی، فهم و درک کلام الله مجید زیر نظر مربیان مجرب تربیت و در پایان نیز برای آنها گواهی ‌نامه صادر می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های اجرای این مرکز در مناسبت‌های مختلف، اظهار کرد: در سال گذشته مسابقه کتابخوانی با شرکت 280 نفر از بانوان برگزار و سمانه اصفهانی به خاطر کسب رتبه نخست به سفر زیارتی حج عمره مشرف شد.

سلیم‌زاده اضافه کرد: به 30 نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقه هدایای معنوی سفر زیارتی سوریه، کربلا، مشهد مقدس، سکه و لوازم خانگی اهدا شد.

وی از شرکت‌ 3 هزار نفری، خانواده‌های هیئت‌های مذهبی شهرستان در مسابقه غدیر به عنوان غدیر زلال وحی خطبه حضرت رسول اکرم(ص) خبر داد و یادآور شد: طی مراسمی در دهه مبارک فجر سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب از 50 نفر از برندگان مسابقه غدیر تقدیر و تجلیل شد.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالحکمه تویسرکان در پایان از برگزاری 3 هزار نفری مسابقه « قرآن بخوانید و جایزه بگیرید» در مدارس ابتدایی سطح شهرستان خبر داد و گفت: حفظ سوره فجر با معنی و مسابقه قرائت قرآن در شهر و روستاها برای عموم در ایام فجر برگزار شد.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول