اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش و پرورش قزوین خبر داد

اعزام 70 درصد از دانش‌آموزان قزوینی به اردوهای راهیان‌نور

خبرگزاری فارس: مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: امسال 70 درصد از دانش‌آموزان قزوینی در مقطع دوم متوسطه برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

اعزام 70 درصد از دانش‌آموزان قزوینی به اردوهای راهیان‌نور

عبدالله پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: امسال هشت هزار و 507 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر قزوینی در مقطع دوم متوسطه و 660 نفر از معلمان برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این آمار ثبت‌نامی بیانگر 70 درصد از کل دانش‌آموزان دوم متوسطه استان قزوین است، افزود: این دانش‌آموزان به صورت اختیاری و با علاقه و انگیزه بالا در این اردوها ثبت‌نام کردند که طبق زمان‌بندی و سهمیه‌بندی اعزام می‌شوند.

پیری با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و 390 نفر دانش‌آموز دختر با 625 نفر از معلمان برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور در قالب اردوهای کاروان راهیان‌نور اعزام شدند، اذعان داشت: پنج هزار و 189 نفر نیز از دانش‌آموزان پسر با 421 نفر از معلمان به این اردوها اعزام شدند.

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین متذکر شد: اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین دانش‌آموزان دوم متوسطه را به دلیل داشتن کتاب آمادگی دفاعی برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور به اردوهای کاروان راهیان‌نور اعزام می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین از 12 مهر تا 12 آذر ماه سال جاری چهار هزار و 187 نفر از دانش‌آموزان دختر در پایه دوم متوسطه با 335 نفر از معلمان برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور در قالب اردوهای کاروان راهیان‌نور در سال جاری اعزام کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعزام دانش‌آموزان مقطع تحصیلی دوم متوسطه برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور در قالب اردوهای کاروان راهیان‌نور اختیاری و با رضایت والدین صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ثبت‌نام این دانش‌آموزان در این اردوها رایگان است.

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دانش‌آموزان قزوینی به مدت چهار روز به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند، ابراز داشت: این دانش‌آموزان دو روز در مسیر رفت و برگشت و دو روز دیگر برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور در این مناطق مستقر هستند.

معرفی الگوی ایثار از مهم‌ترین اهداف اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی

وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با هماهنگی بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الامر (عج) ستاد راهیان‌نور برای اعزام دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه به مناطق جنگی جنوب کشور تشکیل داده است، ابراز داشت: این ستاد برای هر اعزام این دانش‌آموزان قزوینی به راهیان‌نور یک جلسه توجیهی با حضور مسئولان، معاونان مناطق 14 گانه آموزش‌ و پرورش و عوامل اجرایی برگزار می‌کند.

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین اضافه کرد: این جلسه‌های توجیهی با هدف بررسی موارد ایمنی و نحوه اجرای برنامه‌های اردویی برای دانش‌آموزان قزوینی برگزار می‌شود تا با مطلوب‌ترین کیفیت این اردوها اجرا شود.

وی بازدید و آشنایی با مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس، معرفی الگوهای ایثار و شهادت توسط راویان و معلمان، بیان خاطرات و نقش آفرینی ایثارگران در طول سفر را از جمله اهداف اعزام دانش‌آموزان قزوینی به مناطق جنگی جنوب کشور عنوان کرد و افزود: تبیین شیوه‌های جنگ نرم و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور و ایجاد تحول در درس آمادگی دفاعی با تطبیق عینی آموزه‌های ذهنی با ‌آموزه‌های عملی در مناطق عملیاتی از دیگر اهداف اعزام این دانش‌آموزان به این مناطق است.

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین اذعان داشت: مراسم‌های معنوی و مسابقه‌های فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان قزوینی با فرهنگ جبهه و جنگ در اردوهای راهیان‌نور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول