اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک انتقاد کرد

عدم جذب نیروهای آبیکی در شهرک صنعتی کاسپین

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آبیک از عدم جذب نیروهای انسانی از این شهرستان از سوی مدیران واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین انتقاد کرد.

عدم جذب نیروهای آبیکی در شهرک صنعتی کاسپین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: با وجود اینکه در تقسیمات کشوری شهرک صنعتی کاسپین در محدوده شهرستان آبیک قرار دارد ولی متأسفانه بیشتر کارگران این شهرک از استان‌ها و شهرستان‌های مجاور استان قزوین هستند که جای تأسف و تأمل دارد.

وی افزود: وجود نیروهای خارج از استان قزوین و شهرستان آبیک علاوه بر اینکه سبب ضایع شدن حق مردم می‌شود، بار منفی و مشکلاتی را نیز برای شهرستان آبیک فراهم کرده است.

این مسئول ادامه داد: چرا باید واحدی در شهرک صنعتی کاسپین افتتاح شود و مسئولان شهرستان آبیک از طریق رسانه ملی متوجه افتتاح واحدها شوند.

فرماندار شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: در روزهای سه شنبه یعنی روز ملاقات عمومی با مردم و در جلسات متعددی که در دهه فجر با مردم در مساجد و محافل گوناگون داشتیم بیشتر اشتغال در شهرک صنعتی کاسپین را مطرح می‌کردند که چرا باید این شهرک در مرز شهرستان آبیک باشد و مردم شهرستان از آن بی‌بهره باشند.

داداشی با تأکید بر اینکه مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین باید مسئولان شهرستان آبیک را در جریان احداث واحدهای صنعتی در این شهرک قرار دهند، تصریح کرد: مسئولان شهرستان آبیک باید بدانند که واحدهای صنعتی در شهرک کاسپین چه تعداد نیرو دارند و چه چیزی تولید می‌کنند و یا اگر واحد صنعتی خود را توسعه می‌دهند چه تعداد نیرو نیاز دارند تا از جوانان شهرستان استفاده شود.

فرماندار شهرستان آبیک بیان داشت: اگر 25 درصد از کارگران شهرک صنعتی کاسپین از افراد بومی شهرستان آبیک تأمین شود، مشکل بیکاری در این شهرستان مرتفع خواهد شد گرچه اگر نیروی متخصص وجود نداشته باشد مدیران واحدهای صنعتی می‌توانند از نیروهای خارج از شهرستان آبیک استفاده کنند که مانعی نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان آبیک یادآور شد: در مراجعات مردمی به فرمانداری، خانواده‌های معزز شهدا هم حضور می‌یابند که مشکل بیکاری دارند که مطلوب است مدیران واحدهای صنعتی توجه ویژه در بکارگیری نیرو از شهرستان آبیک داشته باشند.

داداشی در خصوص رفع مشکل ایاب و ذهاب کارگران هم گفت: از لحاظ تأمین وسایل نقلیه مشکلی وجود ندارد و با مساعدت شهرداری این مشکل رفع می‌شود که نباید بهانه‌ای برای مدیران واحدهای صنعتی باشد که چون تعداد کارگران اندک هستند برایشان مقرون به صرفه نیست که از آبیک نیرو بگیرند.

وی عنوان کرد: مدیران واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کاسپین نباید جزیره‌ای عمل کنند بلکه جزو شهرستان آبیک هستند و باید در بکارگیری نیروی بومی از شهرستان آبیک تمهیدات لازم را بیاندیشند.

این مسئول اذعان داشت: متأسفانه گاهی اوقات مشاهده شده است که برخی از مدیران واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین، نیروهای خود را تنها از قزوین و شهر محمدیه تأمین کرده‌اند.

تشکیل کمیته آموزش در آبیک

فرماندار شهرستان آبیک در ادامه جلسه از تشکیل کمیته آموزش زیر نظر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف و صنایع متفاوت در شهرستان مطلوب است که مسئولان نیازسنجی‌ها را در حیطه کاری خود به مرکز فنی و حرفه‌ای اعلام کنند تا در سال آینده طبق نظرسنجی انجام شده، کارگاه‌های تخصصی اولیه در رشته‌های مورد نیاز در شهرستان برگزار شود تا نسبت به جذب نیروی ماهر و متخصص اقدام شود و افراد کمتر دچار مشکل شوند.

داداشی بیان داشت: با استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی نظیر گاوداری و گلخانه در سال آینده می‌توان بر اساس نیازسنجی برای افراد واجدالشرایط کارگاه آموزشی برگزار کرد تا در صورت نیاز از نیروهای آموزش ‌دیده در بخش‌های مختلف استفاده شود.

وی تأکید کرد: بخشداران بخش مرکزی و بشاریات هم باید به عنوان تکلیف در روستاها نیازسنجی کنند تا آموزش عمومی در رشته‌های مورد نیاز در روستاها برگزار شود که البته باید به دهیاری ها هم در این زمینه تأکیدات لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول