اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جهرم صورت گرفت

ثبت یکصد و پانزدهمین وقف جدید فارس

خبرگزاری فارس: یکصد و پانزدهمین وقف جدید استان فارس با نیت توسعه مسجد در جهرم به ثبت رسید.

ثبت یکصد و پانزدهمین وقف جدید فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام رسول نیک سرشت، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جهرم گفت: این وقف توسط نظام دیمی فرزند ابراهیم ساکن جهرم شامل یک زمین به مساحت 219 متر مربع در بلوار سپاه پاسداران جهرم به صورت مسکونی و تجاری که با نیت توسعه مسجد فاطمةالزهرا (س) و احداث چند مغازه برای هزینه‌های ضروری و پرداخت حقوق خادم مسجد به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش همچنین مساجد بین‌راهی و ورودی شهرها به زائران و مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

دبیر ستاد طرح آرامش بهاری اوقاف فارس گفت: با توجه به اطلاعات موجود در سال‌های گذشته در ایام نوروز به دلیل تردد در جاده‌ها خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی به صورت تمام وقت ضرورت دارد.

الیاس رضایی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با مدیران اوقاف شهرستان‌های فارس 35 مسجد بین‌راهی و بیش از 200 مسجد و امام‌زاده که در ورودی شهرها قرار دارند در ایام نوروز با اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف، از پیش از اذان صبح تا نماز مغرب و عشا به صورت تمام‌وقت باز بوده و مردم می‌توانند از فضای مساجد برای اقامه نماز و همچنین از سرویس‌های بهداشتی، کمپ‌های چادر در برخی از بقاع متبرکه و خدمات دارویی، نانوایی و برنامه‌های مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی استفاده کنند.

وی افزود: پیش از اجرای این طرح، 25 اسفند ماه امسال مساجد غبارروبی و نظافت محیط پیرامونی آن انجام و وسایل مورد نیاز بهداشتی در وضوخانه‌ها نیز تکمیل می‌شود.

همچنین در ایام نوروز، 15 حسینیه در کازرون برای اسکان زائران نوروزی آماده خدمات‌رسانی هستند.

حجت الاسلام جمشیدی سرپرست اوقاف و امور خیریه این شهرستان گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروز هر ساله بارندگی صورت می‌گیرد، اداره اوقاف کازرون برای رفاه حال زائران نوروزی اقدام به آماده‌سازی فضای 15 حسینیه در شهر کازرون و روستاهای مسیر تردد زائران و مسافران نوروزی کرده است تا در این ایام و به ویژه در هنگام بارندگی بتوان از فضای آن‌ها به منظور اسکان زائران نوروزی استفاده کرد.

انتهای پیام/2448/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول