اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجوز فعالیت معدن در سفیدچاه مازندران باطل شود

خبرگزاری فارس: با شروع فعالیت‌های بهره‌برداری از معدن سنگ در یکی از روستاهای کوهستانی بهشهر، خطراتی در کمین اراضی و مردم این منطقه خواهد بود.

مجوز فعالیت معدن در سفیدچاه مازندران باطل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست استان مازندران مجوز بهره‌برداری از یک معدن سنگ در روستای سفیدچاه، مرکز دهستان شهدای بخش یانه‌سر و کوهستانی شهرستان بهشهر، صادر شد.

این معدن البته در حوزه منابع طبیعی استان گلستان و کمی بالاتر از ناحیه صنعتی سفیدچاه بر روی یک بلندی قرار دارد و مردم منطقه با آغاز فعالیت‌های آن مخالف هستند به‌طوری‌که چندی پیش با پیمانکار درگیر و خواستار ابطال مجوز آن شدند.

هر چند پیمانکار مربوطه از نظر قضایی مشکلی ندارد اما بازدید یکی از کارشناسان مبین این نکته است که آغاز برداشت سنگ از منطقه بالادست به‌ دلیل احتمال رانش زمین و سقوط سنگ‌ها در مسیر پرتردد بهشهر ـ سمنان، برای پیاده‌ها و سواره‌ها خطرساز است.

علاوه بر این مشکل، مردم منطقه با قرار داشتن بخشی از اراضی و تأسیسات روستا در حوزه منابع طبیعی گلستان (بندر گز) با مشکلاتی مواجه‌ هستند.

دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه آیت‌الله نصیری، ناحیه صنعتی و باند پرواز هلی‌کوپتر آتش‌نشان در حوزه منابع طبیعی استان گلستان است و برخی مجوزها و هماهنگی‌های مربوط به تقسیمات اراضی با این استان مشکلاتی را در بر داشت.

این موضوع باعث شده تا گاهی تابلوهای مربوط به استان گلستان در حوزه جغرافیایی بهشهر دیده شود و مهم‌تر از آن این‌که گاهی در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی استان گلستان، از روستاهایی چون سفیدچاه و اوارد بهشهر به ‌عنوان مناطق حوزه تقسیماتی گلستان یاد شود.

انتهای‌پیام/86001/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول