اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طالقانی در گفت‌و‌گو با فارس:

زورخانه پهلوانان کوچک راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای گفت: باشگاه پهلوانان کوچک برای ورزشکاران جوان کرمانشاهی راه‌اندازی می‌شود و با این اقدام جوانان و نونهالان، خانواده‌ها را به زورخانه‌ها می‌کشانند.

زورخانه پهلوانان کوچک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جمعی از پهلوانان و پیشکسوتان کرمانشاه برای قدردانی از زحمات محمدرضا طالقانی در طی دو ماه حضورش در فدراسیون کشتی پهلوانی، مراسمی را در زورخانه فردوسی این شهر ترتیب داده بودند.

در ابتدای مراسم حرکات نمایشی ورزشکاران اجرا شد و طالقانی با ورود به سالن مورد تشویق قرار گرفت، سپس برخی از ورزشکاران با وی به گفت‌و‌گو پرداختند.

طالقانی در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه که این‌همه پهلوان بزرگ  وجود دارد، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سایه قرار گرفته و مورد کم لطفی مسئولان است. 

وی با بیان اینکه شهردار کرمانشاه قول مساعدت داده، ادامه داد: رئیس شورای شهر کرمانشاه نیز برای ساخت یک سالن برای زورخانه قول همکاری داده است.

وی تاکید کرد: امروز از پیشکسوتان شنیدم که ده‌ها سال است به ما وعده سالن می‌دهند، اما عملی نمی‌کنند و من امروز به مردم قول می‌دهم اگر مسئولان همکاری نکنند در روز 25 اسفند ماه همراه با هفت نفر به کرمانشاه می‌آیم و گل‌ریزانی برگزار می‌کنم و از همه مردم دعوت می‌کنم در این گل‌ریزان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه به ما قول دادند که 20 زورخانه بسازند، اظهار کرد: ما در کرمانشاه پهلوانان زیادی داشته و داریم و حیف است آن‌ها را ارزان بفروشیم.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای گفت: در کرمانشاه با داشتن این‌همه پتانسیل قوی و آدم‌های مجرب و ورزشکاران سطح بالا، بضاعت ورزش زورخانه‌ای خیلی ضعیف است.

وی با تاکید بر اینکه من از زبان مردم کرمانشاه با مسئولان صحبت کردم، افزود: به ورزشکاران جوان کرمانشاهی خبر خوبی می‌دهم که راه‌اندازی باشگاه پهلوانک‌ها است.

طالقانی تصریح کرد: در این ورزش نونهالان و نوجوانان در رده‌های سنی 11 تا 14 سال و 14 تا 25 سال با ورزشکاران 25 تا 45 سال ورزش می‌کنند و در هفت مرحله حرکاتی را انجام می‌دهند.

وی چرخیدن، رفتن به سمت مرشد، رخصت گرفتن، دور زدن و نرمش کردن، بوسیدن تشک، بوسیدن دست مربی و کشتی گرفتن را هفت مرحله‌ای اعلام کرد که در باشگاه پهلوانک‌ها انجام می‌پذیرد.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای بیان داشت: این ورزش باعث می‌شود جوانان و نونهالان، خانواده‌ها را به زورخانه‌ها بکشانند و زمینه آشتی بین مردم و زورخانه فراهم شود.

طالقانی سخنان خود را با یک بیت شعر به پایان رساند:

((من اگر بی‌سر و پایم به جهان عیبم نیست               عاشقان طایفه بی‌سر و پایانند))

انتهای پیام/2700/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول