اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور سرمایه‎گذاری و مشارکت شهرداری تبریز:

عصر مدیریت شهری با عوارض ملی منسوخ شده است

خبرگزاری فارس: مدیر امور سرمایه‎گذاری و مشارکت شهرداری تبریز گفت: عصر مدیریت شهرها براساس عوارض ملی به اتمام رسیده و نسخه آن منسوخ شده است، در عصر حاضر مدیریت شهرها با مدیریت منابع مالی رقم می‎خورد.

عصر مدیریت شهری با عوارض ملی منسوخ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، داود ندیم بعدازظهر امروز در همایش بزرگ سرمایه‎گذاری و مشارکت‎های مردمی در پروژه‎های شهرداری استان گلستان اظهار داشت: توسعه در خلأ اتفاق نمی‎افتد، بلکه توسعه توسط انسان‎های توسعه‎یافته رقم می‎خورد، بنابراین اگر شهرها توسعه یابد، روند توسعه کشور شدت خواهد گرفت.

وی، سرمایه‎گذاری را ضرورت کشور برشمرد و ادامه داد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، سرمایه‎گذاری برای کشور یک ضرورت است و عامل مهم تشویق سرمایه‎گذاری خارجی به فعالیت در ایران این است که آنان احساس کنند، سرمایه‎گذاران داخلی با اطمینان و آسودگی خاطر در محیطی امن مشغول فعالیت هستند.

جذب سرمایه‎گذاری در ایران کمتر از یک درصد است/روند جذب سرمایه‎گذاری مناسب نیست

رئیس کمیته سرمایه‎گذاری کلان شهرهای کشور خاطرنشان کرد: آمریکا براساس آمار سال 2007 هر ساله رتبه اول جهان را در جذب سرمایه‎گذاری با 232 میلیارد دلار جذب سرمایه دارد و کشورهای انگلستان، فرانسه و چین به ترتیب در جایگاه‎های بعدی قرار می‎گیرند.

ندیم با بیان اینکه جذب سرمایه‎گذاری در ایران کمتر از یک درصد است، تصریح کرد: ایران با داشتن منابع خدادادی و مواهبی چون آب و هوای چهار فصل، خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و دارا بودن هوش سرشار هنوز نتوانسته به جایگاه مناسبی در زمینه توسعه برسد.

وی افزود: سیستم موجود برای جذب سرمایه‎گذاری مناسب نیست و با این روند نمی‎توان به توسعه رسید؛ باید برای جذب سرمایه‎ها سیستم جدیدی تعریف شود.

تولید ملی باید به دو هزار میلیارد دلار برسد

مدیر امور سرمایه‎گذاری و مشارکت شهرداری تبریز اذعان داشت: ایران در سند چشم‎انداز 1404 باید به کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‎بخش در جهان اسلام با تعامل سازمان و مؤثر در روابط بین‎الملل برسد.

ندیم متذکر شد: برنامه کشور عربستان برای سال 2025 این است که کشورش با یک‎هزار و 500 میلیارد دلار تولید ملی، برتر منطقه شود نه ایران، برنامه کشور ترکیه نیز برای سال 2023 این است که یکی از 10 قدرت برتر جهان با دو هزار میلیارد دلار تولید ملی برسد.

وی با تأکید بر اینکه ایران با داشتن ظرفیت و توانمندی‎های بالا باید کشور اول منطقه براساس سند چشم‎انداز شود، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف باید به حداقل دو هزار میلیارد دلار تولید ملی برسیم که 500 میلیارد دلار از طریق درآمدهای نفتی، 100 میلیارد دلار از واگذاری اصل 44 و مبلغ 600 میلیارد دلار از طریق پول‎های سرگردان قابل دسترسی است که البته ظرفیت 900 میلیارد دلار نیز خالی می‎ماند.

رئیس کمیته سرمایه‎گذاری کلان شهرهای کشور در پایان گفت: کشور به غیر از وارد شدن در زمینه سرمایه‎گذاری راه دیگری ندارد، بنابراین نباید فرصت‎ها را از دست بدهیم.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول