اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی گیلان:

دولت مدیریت واحد شهری را اعمال کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی گیلان گفت: دولت باید مدیریت واحد شهری را اعمال کند تا خدمات‌رسانی سریع‌تر و بهتر انجام شود.

دولت مدیریت واحد شهری را اعمال کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسینعلی‌ خدایگانی در جلسه بررسی چالش‌های آینده شوراها در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه حدود شش هزار و 400 نفر عضو شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان و گیلان هستند، اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ شوراهای استان در دوره جدید، پایبندی به رعایت قوانین بوده که همدلی و همکاری خوبی بین شوراها و مردم وجود داشته است.

وی افزود: به اعضای شوراهای روستا، بخش و شهرستان تاکید می‌شود که هدف استانداری و یا شورای استان دخالت در کار شوراها نیست بلکه هدف رعایت قانون توسط اعضای شوراهای اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه دولت چاره‌ای جز اعمال مدیریت واحد شهری در شهرها ندارد، خاطر نشان کرد: تجربه 14 ساله شوراها نشان داده که مدیریت شهری در شهرها باید واحد باشد زیرا با بحران‌هایی که اکنون شهروندان در زمینه مسایلی مانند آب، برق، گاز و... مواجه هستند اگر مدیریت این خدمات در دست شهرداری‌ها قرار گیرد خدمات بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود.

به گفته وی، شوراها در طول سال‌های گذشته از نظر نظارتی به بلوغ کامل رسیده‌اند و شرح وظایفی که قوانین مجلس به صورت قانون به آن ها ابلاغ شده را به نحو مطلوب انجام می‌دهند و وجود پرونده‌های بسیار اندک در هیئت حل اختلاف استان گواه بر این ادعاست.

خدایگانی با اشاره به اینکه شهرهای استان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده‌اند، افزود: در دهه مبارک فجر با وجود کمبود اعتبارات و بودجه، پروژه‌های بسیار خوبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های استان در زمینه دریافت عوارض هیچ‌گونه افزایشی نداشته‌اند، یادآور شد: شهرداری‌ها مانند سال‌های گذشته از مردم عوارض دریافت می‌کنند.

 

 

*ضرورت اصلاح قوانین شوراها

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: پس از 14 سال تجربه و خطا در مسیر پر پیچ و خم شوراها انتظار می‌رود قوانین شوراها اصلاح شود.

جواد نجار تمیزکار، اذعان کرد: هر روز در اصلاحات انجام شده شوراها، اختیارات شوراها کاهش می‌یابد در حالی که این اختیارات باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در قانون اساسی به صراحت حدود و اختیارات شوراها مشخص شده است انتظار می‌رود طبق این قوانین گام برداشته شود.

به گفته این مسئول، هر چند در اصل یک صد و سوم قانون اساسی مقام‌های کشور در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات شوراها هستند اما شوراهای شهر و روستا بر این باورند که با نگاه کارشناسانه در چارچوب قوانین مصوباتی به تصویب برسد که کارکنان دولت بتوانند با اجرای آن موجبات رضایتمندی را فراهم کنند.

وی شوراها را نیازمند اعتبارات بیشتری دانست و یادآور شد: سازمان‌های خدماتی باید در اختیار مدیریت شوراها قرار گیرد.

نجارتمیزکار با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های نظارتی غیر از استانداری در مصوبات شورا دخالت می‌کنند، متذکر شد: این امر به نوعی مداخله در امور فعالیت شوراها است.

وی از رسانه‌ها خواست تا در آستانه چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا فرهنگ‌سازی مناسبی داشته باشند و زمینه حضور فعال نخبگان و اندیشمندان را در انتخابات فراهم کنند تا با افزایش بار علمی شوراها به اهداف عالیه نظام کمک شود. 

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول