اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل:

فعالیت 34 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل به فعالیت 34 دستگاه دوربین نظارت تصویری در گردنه‌ها و نقاط حادثه‌خیز این استان خبر داد.

فعالیت 34 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی‌اکبری عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای حمل و نقل در اردبیل اظهار داشت: ما از جهت نصب دوربین‌ها و فعال بودن آنها در سطح کشور بیشترین سایت‌ها و سامانه هوشمند را راه‌اندازی کردیم تا از این زیرساخت‌ها در جهت کاهش تلفات جاده‌ای استفاده شود.

وی تصریح کرد: به ‌زودی در محور اردبیل – سرچم، مشگین‌شهر به اهر، اصلاندوز به کلیبر و همچنین پایانه مسافربری اردبیل شاهد نصب دوربین‌های نظارت تصویری خواهیم بود.

علی‌اکبری خاطر نشان کرد: در کنار آن سامانه هوشمند پلاک‌خوان نیز برای ثبت و نگهداری و ارسال به موقع پلاک کلیه وسایل نقلیه عبوری و خودروهایی با سرعت غیرمجاز نصب شده که از این سامانه نیز استفاده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: کارهای سخت‌افزاری راه‌اندازی این سامانه به اتمام رسیده و با تکمیل کارهای نرم‌افزاری امیدواریم در آینده‌ای نزدیک از این مجموعه نیز بهره‌برداری کامل صورت بگیرد.

وی بیان کرد: امیدواریم سامانه هوشمند ثبت تخلفات که با هدف ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای، فاصله غیرمجاز و سبقت غیرمجاز می‌باشد به زودی در نقاط پر تخلف محورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های این استان یکی از الزامات کارهای نظارتی و مراقبتی را انجام سفرهای ایمن، کم خطر و کم حادثه توصیف کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد حرکت مثبت دستگاه‌هایی است که در کاهش تخلفات و جرایم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

علی‌اکبری در ادامه سخنان خود در مورد پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این اداره کل گفت: ساختمان پلیس راه محور اردبیل – سراب سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پاسگاه در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 متر مربع و زیربنای 380 متر مربع با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 30 میلیون ریال در حال احداث است.

علی‌اکبری همچنین از تکمیل فاز اول محوطه‌سازی سالن تجاری پایانه مرزی بیله‌سوار به مساحت چهار هکتار و با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان خبر داد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 98 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: به‌ زودی این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود از فعال بودن شش مجتمع رفاهی بین‌راهی و در حال احداث بودن 9 مجتمع دیگر خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال دو مجتمع خدماتی و رفاهی در محور اردبیل – خلخال و اردبیل – مشگین‌شهر به بهره‌برداری برسد.

علی‌اکبری از احداث یک نمازخانه بین‌راهی در محور اردبیل – سرچم خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجموعه‌ها به سرعت تکمیل شده و در اختیار مردم و استفاده‌کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول