اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج اصناف استان زنجان مطرح کرد

باید در زمینه مصرف تولیدات داخلی فرهنگسازی شود/توجه مسئولان به آرامش در بازار‌

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج اصناف استان زنجان با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی گفت: باید در زمینه مصرف تولیدات داخلی فرهنگ‌سازی شود.

باید در زمینه مصرف تولیدات داخلی فرهنگسازی شود/توجه مسئولان به آرامش در بازار‌

رسول قربانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برگزاری همایش فرهنگ‎سازی برای مصرف کالاهای داخلی و آگاهی دادن به مردم تاثیر بسیار زیادی در مصرف کالاهای داخلی دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجیه شدن مسئولان و مردم مصرف کالای داخلی نیز بیشتر می‏شود، خاطرنشان شد: باید در این زمینه فرهنگ‏سازی‎های لازم صورت گیرد.

مسئول بسیج اصناف استان زنجان با بیان اینکه تهاجمات فرهنگی و تحریم‏های غرب علیه کشور در کمبود برخی از کالاها در بازار موثر است، اضافه کرد: مردم نیز به خرید کالاهایی که در بازار کم است هجوم برده و این امر سبب کمبود و احتکار در بازار می‏شود.

وی با بیان اینکه اگر کالاهای مورد نیاز مردم به صورت عادلانه در بازار توزیع شود مردم برای خرید کالای مورد نیاز خود هجوم نمی‏برند، تصریح کرد: مسئولان باید در این زمینه توجیه و آگاه باشند.

*آرامش در بازار مورد توجه باشد

قربانی با تاکید بر حفظ آرامش در بازار، یادآور شد: با وجود کالا به مقدار نیاز در بازار، مردم نیز با آرامش به خرید پرداخته و فقط نیاز خود را تهیه می‏کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از سودجویان با مشاهده تحریم‏ها اقدام به ذخیره اقلام می‏کنند، ادامه داد: برخی نیز اقدام به افزایش قیمت کالا می‏کنند.

مسئول بسیج اصناف استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه فشار اصلی سودجویی برخی از افراد فقط بر دوش مردم است، اذعان داشت: دولت نیز در این زمینه عکس‏‌العمل‏‌هایی را نشان داده است.

*کاهش نرخ آجیل و خشکبار

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام دولت آجیل و خشکبار تا زمانی که کشور از این محصول اشباع نشده است به کشورهای خارجی صادر نمی‎شود، ادامه داد: قیمت مصوب آن نیز باید رعایت شود.

قربانی افزود: در حال حاضر نرخ یک کیلو پسته درجه یک حدود 30 هزار تومان و نرخ یک کیلو پسته درجه دو نیز 25 هزار تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/73006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول