اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد

فعالیت 35 خانه عالم در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 35 خانه عالم در استان خبر داد و گفت: گیلان نیازمند توسعه خانه عالم است.

فعالیت 35 خانه عالم در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌ الاسلام جمال یاری در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد در بخش فرهنگی است.

وی بحث گفتمان دینی را از جمله فعالیت‌های تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: سال گذشته 700 گفتمان دینی در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد و امسال نیز تاکنون 542 گفتمان در موضوعات مختلف در حال انجام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ترویج مهدویت، برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی و پر کردن اوقات فراغت را از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد عنوان کرد.

وی کسب روزی حلال و آموزش کارمندان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: تاکنون 3 هزار و 354 نفر در 15 شهرستان استان در زمینه کسب روزی حلال آموزش دیدند.

یاری تجهیز کتابخانه‌های مساجد با 3 هزار جلد کتاب را از جمله فعالیت‌های دیگر فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: برای پاسخگویی به شبهات و تغذیه فرهنگی و جهت‌دهی علمی کلاس‌هایی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در زمینه ازدواج و خانواده گفت: در این راستا 67 مورد، مهارت‌های زندگی 611 مورد، خانواده و جوانان 315 مورد و حجاب و عفاف آموزش‌هایی صورت گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 317 مسجد در زمینه طرح هجرت خبر داد و یادآور شد: روحانیون طرح هجرت در این مساجد مستقر هستند.

وی 25 مسجد را شاخص و محور فعالیت‌های خوب در استان ذکر کرد و متذکر شد: این مساجد فعالیت‌های قابل توجهی دارند.

یاری برگزاری مراسم اعتکاف در 80 مسجد استان برای 14 هزار معتکف را از جمله برنامه‌های دیگر فرهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

وی حمایت از هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی را نیز از دیگر فعالیت‌های این نهاد ذکر کرد.

این مسئول درباره ساخت خانه عالم در گیلان خاطر نشان کرد: 35 خانه عالم در گیلان وجود دارد و به دلیل مشکلات اعتباری تاکنون نتوانسته‌ایم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ساخت خانه عالم نیاز استان است، تصریح کرد: برای استقرار روحانیون و اعزام طلبه به مناطق مختلف استان نیازمند توسعه خانه عالم هستیم.

ا‌نتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول