اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن موسیقی گلستان عنوان کرد

موسیقی مقامی اولویت حضور در جشنواره بین‌المللی فجر

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن موسیقی گلستان گفت: براساس سیاست کلان کشور، موسیقی مقامی و محلی اولویت حضور در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر است.

موسیقی مقامی اولویت حضور در جشنواره بین‌المللی فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید ابوالفضل امیرلطیفی صبح امروز در حاشیه برگزاری این جشنواره در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برای سومین سال پیاپی همزمان با تهران در گلستان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر گلستان، قزوین، رشت و یاسوج نیز میزبان این دوره از جشنواره هستند.

حداکثر شش گروه در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در استان‌ها حضور می‌یابند

مسئول انجمن موسیقی گلستان خاطرنشان کرد: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران براساس توانمندی استان‌ها میزبانان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را انتخاب می‌کنند.

امیرلطیفی ادامه داد: به طور معمول حداکثر سه گروه از تهران و سه گروه نیز از استان میزبان برای شرکت در جشنواره پذیرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: شورایی مرکب از مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناس مسئول هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول انجمن موسیقی استان در خصوص ترکیب گروه‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تصمیم‌گیری می‌کند.

استان‌ها گروه‌های پیشنهادی تهران را انتخاب می‌کنند

مسئول انجمن موسیقی گلستان اظهار داشت: انتخاب گروه‌های موسیقی استانی و پذیرش حداکثر سه گروه از گروه‌های پیشنهادی تهران برعهده این شورا است.

امیرلطیفی اضافه کرد: دو گروه «خاموش» به سرپرستی آرمین جوان‌بخت و «آواری زمین» به سرپرستی وحید آیریان که ترکیبی از هنرمندان ایرانی و هندوستانی است از سوی تهران برای شرکت در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر پیشنهاد که توسط شورای مذکور در استان پذیرش شدند.

به گفته وی، گروه‌های «شهریار» به سرپرستی قاسم غیرتمندان و «آوای کتول» به سرپرستی سید احمد حسینی گروه‌های استانی حاضر در این دوره از جشنواره هستند.

محمدتقی رفیع‌زاده، هنرمند پیشکسوت گلستانی، آواز طبری اجرا کرد

مسئول انجمن موسیقی گلستان گفت: به منظور تکریم هنرمندان پیشکسوت، معرفی هنرمندان و موسیقی بومی و محلی و توانمندی‎های موسیقی گلستان قبل از اجرای گروه‎ها، یکی از پیشکسوتان استان به اجرای موسیقی می‎پردازد که بر این اساس شب گذشته محمدتقی رفیع‌زاده، از همکاران مرحوم استاد اکبر محسنی و مرحوم استاد جواد داوری آواز طبری اجرا کرد.  

انتهای پیام/2307/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول