اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن:

مسئولان با برنامه‌ریزی گره از مشکلات بگشایند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم در راهپیمایی خود به مسئولان پیام دادند که با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده گره از مشکلات ما بگشایند.

مسئولان با برنامه‌ریزی گره از مشکلات بگشایند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: پیام راهپیمایی 22 بهمن اسلام، قرآن و لبیک به رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: در راهپیمایی امسال تمام اقشار حتی آن ها که ظاهر ناآراسته داشتند با وجود اختلاف گرایش‌ها، اختلاف قوم، زبان و مذاهب بر تبعیت از رهبری متفق‌القول بودند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: این راهپیمایی اعلام کرد مسئولان حکومت هر کدام در هر کجا که هستند به میزان تبعیت از مقام عظمای ولایت ارزش و اعتبار دارند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: مردم بیان کردند که ارزش و اعتبار مسئولان در طول و امتداد ارزش، قدرت و محبوبیت رهبری است.

به گفته ایمانی، مردم با وحدت خود به صراحت به مسئولان گفتند ارزش شما به این است که به عنوان یک مطیع ولی امر و مقلد مرجع تقلید از رهبر خود اطاعت کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مناسبت‌های گذشته تبریک ما به امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب بود اما برای راهپیمایی امسال باید به مردمی تبریک بگوییم که با وجود مشکلات ویژه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، روانی و اخلاقی توانستند بر عواطف خود فائق آمده و به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات داخلی و خارجی به میدان بیایند.

ایمانی تصریح کرد: باید این بلوغ، رشد، بالندگی، شناخت، بصیرت و موقع‌شناسی و ایستادگی را به مردم خالق این حماسه تبریک گفت.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مردم به دشمنان گفتند 34 سال هر چه توانستید از توطئه سیاسی، فرهنگی و امنیتی انجام دادید، تحریم‌های به قول خودتان فلج‌ کننده وضع کردید حتی برخی اقلام دارویی ویژه را بر ما روا ندانستید اما خوب است سر عقل بیایید و واقعیات را بپذیرید.

وی ابراز داشت: این سر به زیر برف فرو بردن دشمنان و انکار واقعیات نابودی قطعی آن ها را به دنبال دارد.

ایمانی همچنین گفت: مذاکره با دشمنی که خائنانه توطئه‌های خود را نسبت به ملت ایران دنبال می‌کند مذاکره گرگ و میش است و تهدید برای نشستن پای میز مذاکره از نظر مردم قابل قبول نیست.

به گفته وی، مردم می‌دانند که بهانه‌جویی‌های دشمن برای مقابله با اسلام است و با راهپیمایی خود جواب چند قرن تلاش دشمن برای به حاشیه راندن اسلام، مکتب و قرآن را دادند.

ایمانی همچنین اضافه کرد: مردم در راهپیمایی خود پیام دیگری به مسئولان دادند و آن اینکه ما با صفای نفس و با وجود تمام مشکلات آمدیم و اکنون نوبت شما است که با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده گره از مشکلات ما بگشایید.

وی در این زمینه مثالی ذکر کرد و افزود: بانک‌ها نقدینگی موجود در دست مردم را که از عوامل تورم است جمع کرده و به جای تولید به چرخه معیوب بازرگانی و پیله‌وری تزریق می‌کنند، که به هیچ وجه صحیح نیست.

امام جمعه شیراز در نخستین خطبه‌ نماز جمعه امروز نیز به بیان آثار مادی و معیشتی گناه پرداخت و گفت: گناه انسان را به مقابله با فرزانگان جامعه واداشته و او را در شیب ذلت و حقارت قرار می‌دهد.

به گفته ایمانی، بنابر روایات، قضاوت‌های غیر عادلانه و جائرانه حکومت در قبال مردم، مردم در قبال یکدیگر و مردم در قبال مسئولان، همچنین گواهی بی‌دلیل، شهادت غیر مستند و دم فرو بستن در جای گفتن و گفتن در جای سکوت از گناهانی هستند که مانع از نزول باران در یک سرزمین می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول