اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای تویسرکان خبر داد

بهره‌برداری از طرح آبرسانی و پمپاژ مخزن آب سرابی به تویسرکان

خبرگزاری فارس: رئیس آب و فاضلاب تویسرکان گفت: همزمان با بزرگداشت 34 سالگی انقلاب طرح آبرسانی و پمپاژ مخزن آب سرابی با صرف 20 میلیارد و 452 میلیون ریال به بهره‌برداری‌ رسید.

بهره‌برداری از طرح آبرسانی و پمپاژ مخزن آب سرابی به تویسرکان

مهدی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، امروز همزمان با 34 سالگی فجر انقلاب طرح آبرسانی و پمپاژ مخزن آب سرابی به شهر تویسرکان با صرف هزینه 20 میلیارد و 452 میلیون ریال بهره‌برداری شد.

وی آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر تویسرکان را سال 87 عنوان کرد و گفت: به دلیل احساس ضرورت و برای حل مشکل توزیع نامناسب و اختلال در آبرسانی به منطقه سرابی این طرح با پیشنهاد مدیریت شهرستان و تأیید مدیر عامل شرکت اجرا شد.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان تویسرکان اعتبار هزینه شده طرح آبرسانی به مخزن باغ گل سرابی را 20 میلیارد و 452 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح با ارتفاع پمپاژ 200 متر و حفر و تجهیز چاه جدید با عمق 100 و آبدهی 40 لیتر در ثانیه و احداث ساختمان پمپاژ و کلرزنی به ایستگاه‌های پمپاژ با سیستم مدرن سافت استارت و کلرزنی با سیستم خنثی‌ساز مدرن تجهیز شده است.

وی با اشاره به محوطه‌سازی ایستگاه پمپاژ، فنس و حصارکشی دو حلقه چاه و دو باب مخزن، اضافه کرد: در طرح آبرسانی خط انتقال به طول 7 هزار و 275 متر در اندازه‌های 250 و 300 میلی‌ متر اجرا و همچنین ایستگاه برق با تعویض ترانس و تابلوهای پست پاساژ اصلاح شده است.

اکبری با بیان اینکه در راستای خط انتقال پمپاژ آب سرابی از مواد مرغوب با جنس چدن و پلی‌اتیلن در اندازه 300 و متراژهای 5 هزار و 70 و 965 به کار گرفته شده است، ابراز کرد: خروجی مخزن در اندازه 250 از جنس چدن و آزبست در متراژ 940 و مجموع خط جمع‌آوری چاه شماره 11 به متراژ 300 اندازه 250 و از جنس چدن است.

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح برکات و مزیت‌های بسیار خوبی را برای منطقه تویسرکان به دنبال خواهد داشت، افزود: توزیع عادلانه آب در سطح شهرهای تویسرکان و سرکان، کاهش اتلاف آب و انرژی، استفاده از ظرفیت مخزن 400 متر مکعبی مقابل بیمارستان مخزن متعادل‌کننده، مدیریت و توزیع فشار مناسب و متعارف در شبکه توزیع آب، امکان بهره‌برداری و آبرسانی شهر در زمان بحران و حوادث احتمالی در راستای پدافند غیرعامل بخش مهمی از مزیت اجرای این طرح به شمار می‌رود.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان تویسرکان از برخورداری 99 درصد جمعیت 52 هزار و 342 نفری شهری شهرستان خبر داد و بیان کرد: جمعیت شهری تویسرکان با تعداد 13 هزار و 605 خانوار از مشترکان این نهاد هستند.

وی کل مشترکین آب شهرستان تویسرکان را 18 هزار و 649 فقره اعلام کرد و افزود: مشترکان امور آب و فاضلاب زیرپوشش شامل شهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج می‌شود.

اکبری طول شبکه آبرسانی را 151 کیلو‌متر و خط انتقال را 33 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: شبکه فاضلاب فعال تویسرکان به طول 119.1 کیلومتر و خطوط انتقال 7.41 کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه کل مشترکین فاضلاب شهرستان 15 هزار و 240 فقره است، افزود: تعداد مخازن آب در تویسرکان 12 مخزن با ظرفیت 18 هزار و 170 متر مکعب که آب شرب شهرستان را تأمین می‌کنند.

رئیس آب و فاضلاب تویسرکان تعداد روستاهای زیر پوشش این نهاد را سه روستا عنوان و ابراز داشت: حلقه ‌چاه‌های آب تویسرکان 12 حلقه با ظرفیت آبدهی 280 لیتر در ثانیه است.

وی در پایان با تقدیر از مسئولان و عوامل در اجرای طرح گفت: شرکت آب و فاضلاب همدان کارفرما، مشاور شرکت مهندسی موج آب و پیمانکاران شرکت پالیز و اکیپ امانی امور آبفای تویسرکان عملیاتی شدن این پروژه را برعهده‌ داشته‌اند.

انتهای پیام/89010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول