اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان دفاع مقدس:

ضامن استقلال ایران، خون دو هزار شهید 13 ساله است

خبرگزاری فارس: فرمانده سابق سپاه کاشان، ضامن استقلال ایران اسلامی را خون بیش از دو هزار نوجوان 13 ساله دانست.

ضامن استقلال ایران، خون دو هزار شهید 13 ساله است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی اصغر رجایی در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی اینترنتی داستان کوتاه دفاع مقدس در کاشان اظهار داشت: بیداری اسلامی امروز در دنیا به برکت خون همین 13 ساله‌های ایران اسلامی است و شهید حسین فهمیده یکی از این نوجوانان است؛ همان گونه که معمار کبیر انقلاب اسلامی در عظمت مقام و حرکت حماسی و ایثارگرانه این شهید والامقام، وی را «رهبر» نامید.

وی با تأکید بر رعایت حریم شهدا و پاسداشت ایثارگری‌های آن ها و خانواده‌هایشان خاطرنشان کرد: پاسداری از سرمایه انقلاب اسلامی رسالت همگان در برابر 200 هزار شهیدی است که مادران، همسران و فرزندان را در فراق و حسرت دیدار دوباره‌شان گذاشتند.

به گفته وی استقلال، امنیت، آرامش و عزت کشور از برکت خون شهدا و مرهون جانفشانی 500 هزار جانبازی است که اکنون نیز با تحمل درد و رنج بیماری دفاع از وطن، آرمان‌های امام راحل(ره) و اهداف انقلاب اسلامی را تداوم می‌بخشند.

این هم رزم شهید حاج حسین خرازی با اشاره به اینکه شهدا به یقین به اخلاص و بالاترین درجه از ایمان رسیدند، تصریح کرد: اکنون همه آنچه که داریم و تمام پیشرفت‌های علمی در عرصه های مختلف به برکت خون شهدا است.

رجایی در ادامه با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره اینترنتی داستان کوتاه دفاع مقدس به عنوان یک حرکت ادبی هنری در راستای شناسایی ایثارگری‌های رزمندگان، شهدا و خانواده‌های آن ها به نسل جوان عنوان کرد: تلاش‌های خالصانه، صادقانه و مصرانه این جشنواره برای استمرار و تداوم آن طی پنج ساله اخیر ستودنی و قابل تأمل است.

وی شناسایی و معرفی شهدایی که با جانفشانی تمام هستی خود را در راه دفاع از انقلاب، ولایت، اسلام و دین فدا کردند، اقدام ارزنده،مؤثر و سازنده‌ای برای ساختن و هدایت اخلاق نسل سومی‌ها دانست.

به گفته وی، معرفی جوانانی که در آن برهه خاص از تاریخ انقلاب اسلامی به هیچ چیز جز دفاع مقدس، سبقت در شهادت و عزت و استقلال و سربلندی وطن نمی اندیشیدند، گام مثبت و حرکت فرهنگی تأثیر گذاری با توجه به تهاجمات فرهنگی مخرب و مسموم دشمن برای جوانان در حال حاضر است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به بیداری جهان اسلام و مبارزه با مستکبران ابراز داشت: همه آنچه که امروز در این راستا مشاهده می‌شود از برکت خون شهدا و ایثارگری‌های آن ها است.

رجایی با اشاره به استقامت، صلابت، صبر و ایمان تمام مادران شهدا و ایثارگران به ویژه مادران شهید یادآور شد: همه در برابر این مادران که فرزندانشان را با دست خود به جبهه فرستادند، مسئول هستند و کوچک ترین ناسپاسی و پایمال کردن خون آن ها روسیاهی و شرمندگی را در روز قیامت به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا بهترین جوانانی هستند که در دفاع مقدس از تمام آمال و آرزوهای خود گذشتند و اجازه ندادند یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتد، افزود: ایران اسلامی آزادی، پیشرفت و آبادانی خود را مرهون خون این یاران روح‌الله که دارای بالاترین درجه از ایمان، یقین و اخلاص هستند، بوده؛ آنانی که حتی از زمان، محل و نحوه شهادت خود نیز مطلع بودند.

به گفته وی، سرمایه انقلاب اسلامی امانتی از شهدا است که وظیفه اخلاقی و اسلامی همگان پاسداری از آن است، چرا که خیانت به خون شهدا، مدیون شدن و شرمندگی خانواده‌های آن ها را در قیامت به همراه دارد.

این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان با نقل خاطراتی از هم رزمان شهیدش به ویژه حاج حسین خرازی و همچنین تجلیل از استقامت و بردباری مادران شهدا و خانواده‌های آن ها عنوان کرد: اخلاص، ایمان، تقوا و یقین شهدا بهترین الگو و سرلوحه کار برای توفیق در انجام عمل و خدمت صادقانه،خالصانه و ضامن عاقبت به خیری است. 

انتهای پیام/2406/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول