اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

صرف 15 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بقاع متبرکه در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از هزینه شدن 15 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بقاع متبرکه در قم در طول دوران فعالیت دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

صرف 15 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بقاع متبرکه در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در آخرین روز از هفته وقف و در مراسمی با حضور پیریایی استاندار قم از ضریح جدید امامزادگان جعفر و جمال غریب جمکران پرده‌برداری شد.

کرم‌رضا پیریایی در حاشیه این مراسم با قدردانی از مسئولان و متولیان امر بازسازی بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: قم از دیرباز به عنوان پایگاه علویون و ملجا و پناهگاهی برای امامزادگان و سادات جلیل القدر بوده است.

وی با بیان اینکه باید غبار غربت از چهره امامزادگان استان زدوده شود، از تشکیل تیم سه نفره از استانداری، اوقاف و میراث فرهنگی برای بررسی مشکلات بقاع متبرکه استان در این زمینه خبر داد و افزود: مدیریت ارشد استان برنامه مستمری برای بازسازی و مرمت امامزادگان تدارک دیده است که به مرور و با رعایت اولویت‌ها انجام خواهد شد.

پیریایی توجه دولت‌های نهم و دهم به رونق اماکن مذهبی استان را ویژه و بی‌سابقه عنوان کرد و ادامه داد: در طول این سال‌ها بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار دولتی صرف بازسازی و مرمت بقاع متبرکه استان شده است.

استاندار قم همچنین از طرح ساخت بقعه و شبستان‌های امامزده علیرضا در اطراف جمکران بازدید کرد و بر لزوم تسریع در انجام عملیات ساختمانی این مکان مقدس و نیز حل مشکل راه دسترسی آن تاکید کرد.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول