اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:

مرور خاطرات رزمندگان حلقه باقی‌مانده از دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: مرور خاطرات رزمندگان حلقه باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس است که باید به نسل‌های آینده انتقال یابد.

مرور خاطرات رزمندگان حلقه باقی‌مانده از دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جعفر زمردیان پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه سومین جشنواره استانی دفاع مقدس با بیان اینکه خاطرات امروز با شهدا به عالم معنا رفتند، افزود: رزمندگان در لحظه لحظه‌های دفاع مقدس حضور داشتند و لحظه‌ها را درک کردند که خاطرات آنها نیز می‌تواند ماندگار شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت خطیری برای حفظ احوال و روحیات دفاع مقدس داریم، تصریح کرد: اگر قرار است که این راه را با استحکام ادامه دهیم باید حلقه باقی مانده از دفاع مقدس که همان خاطرات ارزشمند رزمندگان است را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه در جشنواره خاطره‌نویسی 362 نفر شرکت کردند، افزود: از این تعداد 491 خاطره به دبیرخانه ارسال شد که تفاوت زیادی با دو دوره قبلی داشت.

وی بیان داشت: در استان همدان 71 هزار رزمنده وجود دارد که حداقل 100 هزار خاطره باید از این رزمندگان جمع‌آوری شود که باید با توجه به تأکیدات رهبری نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

زمردیان با اشاره به اینکه امروز رسالت ما حفظ خاطرات و مطالب رزمندگان است، افزود: با توجه به اینکه نگاشته‌های رزمندگان پیام‌های مختلفی را دارد برای انتقال به نسل‌های آینده می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه امسال خاطرات پشت جبهه و زمان جبهه دسته‌بندی شده بود، افزود: امسال در جشنواره خاطره‌نویسی بخش ویژه‌ای به عنوان آزادگان داشتیم که بخش‌هایی نیز در جشنواره آینده به این برنامه اضافه می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گستردگی ارسال خاطره رزمندگان را از ویژگی دیگر جشنواره برشمرد و افزود: امسال ارسال آثار از سراسر استان به جشنواره ارسال شده بود که نشان از فعال بودن حوزه اطلاع‌رسانی و مطبوعات استان بود.

وی به اثرگذارترین ویژگی جشنواره خاطره‌نویسی اشاره کرد و گفت: امسال بخشی از آثار رسیده به جشنواره، از سوی همسران و فرزندان شهدا بوده است که این امر اتفاق کم‌نظیری است که در جشنواره امسال رخ داد.

زمردیان با اشاره به مشارکت پنج سازمان در برگزاری جشنواره اظهار کرد: شهرداری همدان، اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان، سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، صدا و سیمای همدان و مؤسسه پیام آزادگان پنج سازمانی هستند که همکاری لازم را با این جشنواره داشتند.

وی یادآور شد: حضور مسئولان و ارسال خاطره دوران دفاع مقدس خود به این جشنواره از ویژگی‌های دیگر این جشنواره بود که بسیار جالب توجه است.

وی در پایان مرور خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اضافه کرد: بسیاری از آثار ارسالی به این جشنواره متعلق به سال‌های 64 به بعد است که امیدواریم در جشنواره بعدی به برهه نخست دفاع مقدس که ماقبل سال 64 است نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/89003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول