اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس:

زهکشی اراضی مازندران 800 میلیارد تومان پول می‌خواهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: زهکشی اراضی 2 شهر مازندران 800 میلیارد تومان پول می‌خواهد.

زهکشی اراضی مازندران 800 میلیارد تومان پول می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، نمایندگان سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر امروز وزیر جهاد کشاورزی به مازندران به بیان مشکلات بخش کشاورزی در شهرستان سوادکوه و مازندران پرداختند.

کشاورزی، بستری برای توسعه سایر بخش‌ها قرار گیرد

سید هادی حسینی نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با اشاره به این مطلب که وزیر جهاد کشاورزی امروز در یک روز کاری کامل به حوزه انتخابیه سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ سفر کرد، گفت: بررسی استعدادها و مشکلات کشاورزی و دامپروری و شیلات و طیور در این بازدید مورد توجه قرار می‌گیرد.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به برگزاری جلسه استانی با حضور استاندار و مسئولان استانی با وزیر جهاد کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، مقرر شد تا وزیر، مشکلات را ببیند و برای حل آن برنامه‌ریزی کند.

وی خواستار گره خوردن کشاورزی با تجارت شد و یادآور شد: محصولات کشاورزی باید با بازاریابی و صادرات به ارزش واقعی خود دست یابد.

حسینی با تاکید بر اینکه کشاورزی محصول اول استان مازندران است و باید بستری برای توسعه سایر حوزه‌ها قرار گیرد، گفت: کشاورزی و تجارت خارجی را باید توسعه دهیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما محصولات مختلف کشاورزی داریم اما در فروش آن در سایر مناطق با مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: بسته‌بندی و توجه به بازاریابی در عرضه محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

استعداد کشاورزی مازندران در رتبه برتر کشوری است

کمال علیپور دیگر نماینده سوادکوه، قائم شهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب که حضور وزیران و معاونان آنان در حوزه انتخابیه با هدف شناخت مشکلات و حل آن است، گفت: توسعه استعدادها و رفع مشکلات کشاورزی مورد نظر ماست.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که وزیر جهاد کشاورزی امروز میهمان حوزه انتخابیه خواهد بود، گفت: بازدید وزیر جهاد کشاورزی مختص به سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ خواهد بود و عصر امروز نیز در شورای کارگروه کشاورزی استان حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مازندران از لحاظ توانمندی‌های کشاورزی در کشور رتبه دوم یا سوم را دارد و از لحاظ صنعت کشاورزی و ارائه تسهیلات و اعتبارات در رتبه هفتم یا هشتم قرار دارد، یادآور شد: استفاده بهینه از استعدادهای خدادادی و حل مشکل عرصه و اعیان کشاورزان و توجه به نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به پیگیری برای دریافت تسهیلات به منظور تسطیح اراضی در حوزه انتخابیه اشاره و یادآور شد: تلاش می‌کنیم در سال آینده تسهیلات بانکی با قیمت پایین در اختیار کشاورزان به منظور تسطیح اراضی قرار گیرد.

علیپور به مشکل بالا آمدن آب و نیز خشکسالی در جویبار و سیمرغ اشاره کرد و یادآور شد: حدود 800 میلیارد تومان برای زهکشی و کانال‌کشی و استفاده مناسب از زمین‌های کشاورزی در سیمرغ و جویبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/86015/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول