اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یاداشت/

معیار اصلی حرکت در مداری است که به ولایت ختم می‌شود

خبرگزاری فارس: در روزهای پیش‌رو، چپ، راست، آبی، قرمز، رئیس، وکیل، معاون و مدیر فرقی نمی‌کند، معیار و ملاک اصلی این روزها، حرکت کردن در مداری است که به ولایت ختم می‌شود.

معیار اصلی حرکت در مداری است که به ولایت ختم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این روزها شنیدن و دیدن اخبار تلخ و شیرین گوناگونی که در مورد مسائل مختلف کشور در صدر خبرهای روز دست به دست می‌شود و بحث و تبادل نظر ما در مورد همه آنها، تنها بهانه‌ای شده است برای اینکه با نقل قول و تحلیل این خبرها کمی فراموشمان شود که با «اصل ولایت پذیریمان» که همیشه آنرا افتخاری بزرگ برای خود می‌دانستیم، چه‌کار کرده‌ایم...

تحلیل و گفتگو و اخبار مختلف در مورد انتخابات، بحث تحریم و گرانی و مشکلات اقتصادی مردم و حتی حذف شدن کُشتی از المپیک بعدی، مسائلی است که این روزها حجم بالایی از وقت ما را برای بحث و تبادل نظر به خود اختصاص داده است بی‌آنکه حتی یک لحظه به این  مسئله بیاندیشیم که اصل کدام است و فرع چیست؟

هنوز چند روزی از سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلابمان نگذشته است، انقلابی که آن‌را برای خود بزرگترین افتخارها دانسته‌ایم و به پیروی از رهبرش بر خود بالیده‌ایم. رهبری که همه ما سخنانش را از جان شیرین هم عزیزتر می‌دانستیم.

امامی که امروز در بین ما نیست، اما سایه‌سار جانشین برحقش همواره ما را از گزند دشمنان بدخواه ایمن داشته است. ولایت امری که طی این سال‌ها، گاه بمانند مدیری مدبّر سخت‌ترین بحران‌ها و مشکلات را با عالمانه‌ترین راه حل‌ها مدیریت کرده و گاه بمانند پدری بزرگوار بر اشتباهات و خطاهای فرزندان چشم پوشیده است.

اما این فرزندان ناآگاه هم آیا وظیفه خود را در قبال آن پدر بزرگوارشان انجام داده‌اند؟ آیا ولایت پذیریشان به ولایت امر را به اثبات رسانده‌اند و یا نه، با رفتارهای کودکانه و رعایت نکردن هنجارهای شرعی و قانونی و عرفی دل معظم‌له را به درد آورده‌اند؟

امروز؛ اگر چه اخبار گوناگون خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را می‌خوانیم، اگرچه انتخابات آینده برایمان مهم است، اگرچه وضع معیشت مردم با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمنان برایمان دغدغه است، اما بزرگترین دغدغه ما اصلی است که همیشه به آن پایبند بوده‌ایم و همواره به آن افتخار کرده‌ایم.

اصل ولایت؛ اصلی که هویت ما با آن گره خورده است و تا پای جانمان از آن دفاع خواهیم کرد. تبعیت از اصل ولایت فقیه برای ما رئیس و وکیل و چپ و راست نمی‌شناسد.

مزیت روزهای سخت این است که عیار آدم‌ها را مشخص می‌کند و چند ماه آینده معیاری است برای مشخص کردن عیار ولایت‌پذیری خیلی‌ها.

در روزهای پیش‌رو چپ، راست، آبی، قرمز، رئیس، وکیل، معاون، مدیر فرقی نمی‌کند. معیار و ملاک اصلی این روزها، حرکت کردن در مداری است که به ولایت ختم می‌شود.

انتهای پیام/79008/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول