اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

محوریت اقتصاد مقاومتی کشور را از تهدیدها بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ محوریت اقتصاد مقاومتی کشور ما را از تهدیدها و تحریم‌های مختلف اقتصادی بر حذر داشته و در برابر این هجمه‌ها قدرتمان را بالا می‌برد.

محوریت اقتصاد مقاومتی کشور را از تهدیدها بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملی کردن آن در اردبیل اظهار داشت: بزرگ‌ترین تمرکز دشمنان در عصر حاضر تنگ کردن حلقه تحریم‌های اقتصادی و همچنین فناوری‌های جدید است اما کشور ما برای برون‌رفت از این شرایط نیازمند دو اصل توجه جدی به جوانان و تکیه بر تولید داخلی دارد که می‌تواند ما را از وابستگی‌ها دور کند.

وی نقش روحانیان و تأثیرگذاری آنها را در تبیین اقتصاد مقاومتی یادآور شد و تصریح کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی در مجالس و محافل مختلف نیازمند آگاهی و بصیرت بیشتر روحانیان است تا با اطلاعات کافی در این زمینه به آگاه‌سازی مردم همت کنند.

ستوده خاطر نشان کرد: ‌اگر محوریت مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی مد نظر باشد خود روحانیان و امامان جماعت با مدیریت در این مباحث می‌توانند اقشار مختلف جامعه را نسبت به این موضوع آگاه و هوشیار کنند.

این مسئول به فعال بودن دو هزار مسجد در استان و مشکل نبود امامان جماعت در بسیاری از مساجد اضافه کرد: محوریت مسجد امروز تنها در مسایل فرهنگی و اجتماعی خلاصه نمی‌شود بلکه در جمع‌آوری زکات بیش از 650 روحانی فعال بوده و اقدام لازم را در مسیر اعتلای هر چه بیشتر و شایسته‌تر برای رسیدن به نقطه خودکفایی و خوداتکایی انجام می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در کنار این امور برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی براساس فرمایش و منویات مقام معظم رهبری باید سبک زندگی را نیز تغییر داد تا با رویکردی جدید بتوان بسیاری از اسراف‌ها و تبذیرها را به دور ریخت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: صرفه‌جویی و پرهیز از تجملات از مهم‌ترین توصیه‌های اقتصاد مقاومتی است که شایسته است در سطح جامعه تبلیغ شود.

ستوده گفت: ‌الگوی زندگی در جامعه اسلامی باید از الگوی اسلامی نشأت گرفته و سیره شخصیت‌هایی همچون نبی مکرم اسلام به عنوان سرمشق حرکت‌های رفتاری و اخلاقی در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این تغییر و اصلاح شیوه و سبک زندگی آنچه به عنوان یک اصل باید مد نظر قرار گیرد حرکت‌های اصلاحی و روان‌سازی امور است.

*اجرای 260 پروژه عام‌المنفعه از محل زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز با یادآوری اینکه در پرداخت زکات و از محل جمع‌آوری آن بیش از 260 پروژه عام‌المنفعه اجرا می‌شود، تصریح کرد: 198 مسجد در استان اردبیل در همین راستا مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد.

بهروز زلالی خاطر نشان کرد: این مساجد شامل 38 مسجد در بیله‌سوار، 60 مسجد در گرمی و 33 مسجد در مشگین‌شهر است و در شهرهای دیگر نیز به ترتیب 23 مسجد در اردبیل، هشت مسجد در نمین، دو مسجد در خلخال، 17 مسجد در کوثر و یک مسجد در نیر احداث و مرمت می‌شود.

وی به احداث 15 باب غسالخانه نیز در مناطق مختلف اشاره کرد و از احداث 9 باب وضوخانه و سرویس بهداشتی در مناطق مختلف خبر داد.

زلالی احداث مدرسه و کتابخانه، پل‌سازی و اجرای طرح هادی عمران روستایی را به همراه طرح‌های توسعه بخش کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده از محل دریافت زکات در استان اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول