اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج جامعه زنان دامغان:

اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت در شرایط سخت است

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان گفت: اقتصاد مقاومتی به این معناست که به گونه‌ای تدبیر کنیم که حتی در شرایط سخت و تحریم هم بتوان زندگی کرد.

اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت در شرایط سخت است

مرضیه سفیدیان امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دامغان بیان کرد: شعار امسال ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که همه ما باید آن را سرلوحه برنامه اقتصادی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: آنچه مقام معظم رهبری از ما می‌خواهند، مقاومت و ایستادگی برابر تهدیدات دشمن است که نه تنها با این تهدیدات نهراسیم بلکه با فکر و اندیشه و مدیریت این مراحل را پشت سربگذاریم.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان بیان داشت: هدف دشمن، فشار به قشر متوسط و پایین جامعه است که اگر این اقتصاد مقاومتی در ادارات و در خانواده‌ها رعایت شود می‌توان بسیاری از بحران‌ها را پشت سرگذاشت. 

زنان مدیریت داخلی منازل را به عهده دارند

سفیدیان افزود: یکی از تدابیری که در اقتصاد مقاومتی می‌توان به‏کار برد، تعادل در مصرف و صرفه‌جویی است و بیشترین هزینه در خانواده مربوط به مصرف خانوار است.

وی گفت: با توجه به اینکه زنان مدیریت داخلی منازل را به عهده دارند این قشر می‌توانند با تدبیر در کاهش هزینه‌ها نقش موثری و کلیدی داشته باشند.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان اضافه کرد: دومین نکته‌ای که در خانواده‌ها حائز اهمیت است اینکه بتوانیم این فرهنگ را در بین فرزندانمان پایه‌گذاری کنیم.

سفیدیان عنوان کرد: ارزش تولیدات داخلی به مراتب از لحاظ کمی و کیفی بهتر و بیشتر از تولیدات خارجی است و با توجه به اینکه اجناس مارک‌دار متأسفانه نوعی برتری‌جویی برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده است یک مادر می‌تواند با منطقی صحیح این ذهنیت را در اذهان فرزندان و افراد خانواده تغییر دهد.

استفاده از کالاهای خارجی اثرات سوئی در جامعه دارد

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان بیان کرد: توجه داشته باشیم که استفاده کالاهای خارجی اثرات سوئی از جمله بیکاری، فلج شدن اقتصاد کشور و ورشکستگی نیروهای کارآمد و تولیدات داخلی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: استفاده از تولید داخلی سبب می‌شود که این هزینه‌ها در جیب تولیدکنندگان داخلی برود و چرخه اقتصاد کشور بچرخد.

انتهای پیام/2249/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول