اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ازبکستان در ایران:

بسترهای توسعه روابط سیاسی و تجاری بین ازبکستان و ایران وجود دارد

خبرگزاری فارس: سفیر ازبکستان در ایران گفت: بسترهای مناسبی برای توسعه روابط سیاسی و تجاری بین دو کشور ازبکستان و ایران وجود دارد.

بسترهای توسعه روابط سیاسی و تجاری بین ازبکستان و ایران وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، الهام اکرام‌اف بعد از ظهر امروز در نخستین نشست میز کشوری ازبکستان و ایران در اراک اظهار داشت: طی سال‌های اخیر روابط بسیار خوبی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور ایران و ازبکستان برقرار شده که با توجه به فراهم بودن بسترها و زیرساخت‌‌ها می‌توان این روابط را افزایش داد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بسترهای لازم برای افزایش این روابط در هر دو کشور وجود دارد که باید از این فرصت بهره لازم را برد.

سفیر ازبکستان در ایران در ادامه خواستار پیشگامی استان مرکزی در راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در ازبکستان شد و ادامه داد: ایجاد‌ این مرکز تجاری با توجه به شرایط بسیار مناسب بازار ازبکستان برای ایران می‌تواند موجب افزایش حجم مبادلات بین دو کشور شود.

اکرام‌اف در ادامه از فعالیت 100 شرکت ایرانی در این کشور خبر داد و خاطر‌نشان ساخت: با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی در ازبکستان مزایای ویژه‌ای که این منطقه برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد، شرکت‌ها و تجار بیشتری می‌توانند روابط اقتصادی و تجاری با ازبکستان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاه بین‌المللی پنبه در اکتبر سال 2013 در این کشور خبر داد و بیان داشت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از 38 کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند که ایران می‌تواند از این فرصت برای تقویت روابط تجاری خود با سایر کشورها استفاده کند.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و مشترک‌المنافع سازمان توسعه و تجارت ایران نیز در ادامه این نشست از برگزاری یازدهمین اجلاس مشترک ایران و ازبکستان در سال آینده خبر داد و گفت: این اجلاس 11 اردیبهشت سال آتی در تاشکند برگزار خواهد شد که امید می‌رود دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

عبدالحمید اسدیان خاطر نشان ساخت: برگزاری این اجلاس فرصت ارزشمندی برای توسعه تجارت دو کشور است.

وی با بیان اینکه بخشی از واردات این کشور مربوط به کالاهای ایرانی است، افزود: انواع داروهای گیاهی و انسانی، پلی پروپیلن، کاشی و سرامیک و پسته عمده‌ترین کالاهای است که به این کشور وارد شده که باید با رفع مشکلات موجود از جمله ورود کامیون حمل بار از طریق خاک ترکمنستان زمینه توسعه هر چه بیشتر صادرات و واردات بین دو کشور را فراهم ساخت.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپایی، آمریکا و مشترک‌المنافع سازمان توسعه و تجارت ایران ‌ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام مبادلات تجاری از طریق سیستم گشایش اعتباری اسنادی، گسترش خدمات فنی و مهندسی، حوزه اکتشافات نفتی و ساختمان‌سازی در کشور ازبکستان را از دیگر موضوعات مورد توجه در راستای توسعه روابط بین دو کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول