اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

افتتاح 6 پروژه عمرانی با 120 میلیارد ریال اعتبار در شبستر/ تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک سرمایه‌گذاری خارجی

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شش پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در شهرستان شبستر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 6 پروژه عمرانی با 120 میلیارد ریال اعتبار در شبستر/ تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، شش پروژه عمرانی با اعتبار 120 میلیارد ریال با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید.

کارخانه آسفالت و واحد تولید شن و ماسه شهرداری تسوج، نخستین پروژه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد. راه‌اندازی این واحد تولیدی عمرانی که احداث آن از سال 89 و در زمینی به مساحت پنج هکتار، طراحی و اجرا شده، بالغ بر 15 میلیارد ریال اعتبار در بر داشته و با افتتاح آن، برای 15 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است. ظرفیت تولید این واحد روزانه 120 تن است.

پروژه تجهیز و مقاوم‌سازی دبیرستان نمونه دولتی شفاعی شندآباد، دیگر پروژه عمرانی بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد. مقاوم‌سازی دبیرستان نمونه دولتی شفاعی که دارای امکانات خوابگاهی و اقامتی است، با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال و در مدت یک سال اجرا و با افتتاح آن، امکان تحصیل 210 دانش آموز در 9 کلاس درس فراهم شده است.

همچنین سالن ورزشی دانش‌آموزی احرار وایقان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید. احداث این سالن ورزشی با زیربنای 976 مترمربع و اعتبار سه میلیارد و 760 میلیون ریال، از سوی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان، در مدت زمان کمتر از یک سال به اجرا رسیده است.

همچنین با افتتاح نمادین یک واحد مسکن روستایی در روستای نعمت الله، طرح ویژه نوسازی و بهسازی 289 واحد مسکن روستایی در شهرستان شبستر به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این طرح که در مدت یک سال گذشته به اجرا درآمده، بیش از 36 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

شبکه آبرسانی به دو روستای تازه‌کند و امند از توابع بخش صوفیان، پروژه دیگری بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

این طرح با استفاده از خط لوله به طول 10 کیلومتر و همچنین دو ایستگاه پمپاژ، با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 500 میلیون ریال طراحی و اجرا شده است. با آبرسانی به دو روستای تازه کند و امند، 1140 خانوار از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، آخرین پروژه عمرانی بود که در سفر یک روزه استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان شبستر به بهره‌برداری رسید. اعتبار  هزینه شده برای این پروژه 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی بوده و با بهره‌برداری از آن، امکان تصفیه دوهزار مترمکعب فاضلاب صنعتی در هر شبانه‌روز فراهم شده است. 

انتهای پیام/60005/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول