اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

استفاده از آفت‌کش‌ها عوارض زیست محیطی دارد

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به بحث مشکلات و مضرات ناشی از کاربرد آفت‌کش‌ها پرداخت و گفت: از جمله مشکلات ناشی از کاربرد آفت‌کش‌ها ایجاد مقاومت آفت به آفت‌کش‌ها و عوارض زیست محیطی است.

استفاده از آفت‌کش‌ها عوارض زیست محیطی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، کارگاه آموزشی بهره‌وری ماشین‌آلات کشاورزی، مصرف بهینه آب، سموم و ترویج استفاده از کودهای آلی و زیست محیطی برای شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان مازندران در آمل برگزار شد.

یحیی ابطالی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این کارگاه آموزشی به موضوعات بهره‌وری ماشین‌آلات کشاورزی، مصرف بهینه آب، سم و ترویج استفاده از کودهای آلی و زیستی پرداخت.

وی گفت: اگر امروز کشاورزی ما کشاورزی سالم باشد و کوشش کنیم در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی و تامین غذای سالم مردم حرکت کنیم وابستگی کشور کاهش خواهد یافت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران به بحث مشکلات و مضرات ناشی از کاربرد آفت‌کش‌ها پرداخت و گفت: از جمله مشکلات ناشی از کاربرد آفت‌کش‌ها ایجاد مقاومت آفت به آفت‌کش‌ها و عوارض زیست محیطی است.

وی با ارائه تعریف واژه IPM به مدیریت تلفیقی و مدیریت انبوهی آفات اشاره کرد و افزود: عوامل مؤثر در مصرف بهینه و صحیح سموم تشخیص درست عامل خسارت‌زا، شناخت بیولوژی، مراحل حساس و آسیب‌پذیری خسارت‌زا، انتخاب آفت‌کش مناسب، انتخاب سمپاش مناسب، انتخاب زمان مناسب کاربرد آفت‌کش و شرایط جوی، استفاده از حجم مناسب محلول، استفاده از مواد افزودنی، بر هم کنش سموم و کودها و توسعه مکانیزاسیون است.

انتهای ‌پیام/86011/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول