اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد

تقویت پست‌های ایست و بازرسی برای جلوگیری از قاچاق

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی خواستار تقویت پست‎های ایست و بازرسی مبادی ورودی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

تقویت پست‌های ایست و بازرسی برای جلوگیری از قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان مهر عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‎رضوی، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، تمامی تلاش‎ها باید در مسیر تحقق این فرمایش معطوف گردد که مقابله با قاچاق کالا از نمودهای عینی آن است.

فروزان‌مهر با اشاره به برخی صدمات وارد شده به حوزه تولید و اشتغال استان به خاطر استفاده از کالاهای قاچاق، گفت: همان‌گونه که مقام عظمای ولایت فرمودند، کالای قاچاق باید از مبادی ورودی تا محل عرضه در بازار، با اقدامات گوناگون هزینه ارتکاب جرم برای قاچاقچیان را به حداکثر رسانید تا از قاچاق جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‎رضوی، با اشاره به ضرورت جلوگیری از قاچاق دام زنده از استان، گفت: پست‎های ایست و بازرسی مبادی ورودی، باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: به همین منظور فعال شدن ایست و بازرسی کاهک سبزوار، تکمیل ایست و بازرسی کامه گناباد و ایجاد پست ایست و بازرسی کال شور در شهرستان خواف، باید با جدیت از سوی مراجع ذی‌ربط دنبال شود.

استاندار خراسان‎رضوی همچنین بر ایجاد مراکز عرضه سوخت در مبادی مرزی در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت از استان تاکید کرد.

فروزان‌مهر از دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی خواست تا ضمن تحلیل وضعیت موجود، برای مقابله هر چه مطلوب‎تر و گسترده‎تر با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، برنامه‎ریزی کند.

در ادامه علی‌اصغر رشید، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‎رضوی با ارائه گزارشی از عملکرد 10 ماه نخست امسال کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: طی این مدت 975 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: از این میزان کشفیات، 78 درصد از سوی پلیس مبارزه با قاچاق کالا، 21.5 درصد مربوط به گمرکات و 0.5 درصد نیز توسط مرزبانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/70005/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول