اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی خبر داد

تشکیل 264 پرونده قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 264 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در خراسان‌جنوبی تشکیل شده است.

تشکیل 264 پرونده قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

محمد‌علی خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده 138 میلیارد ریال بوده که 277 نفر از این طریق توقیف شده‌اند.

وی ادامه داد: میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این پرونده‌ها بالغ بر 297 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 359 درصد رشد داشته است.

* سوخت و مواد شوینده عمده مواد صادراتی خراسان‌جنوبی است

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سوخت، مواد شوینده، پوشاک، برنج، خشکبار، لوازم خانگی و میوه‌جات عمده اقلامی است که از گمرکات خراسان‌جنوبی صادر می‌شود.

خاشی با اشاره به میزان صادرات و واردات از گمرکات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از محل صادرات ماده 210، 5 هزار و 262 پروانه گمرگی به ارزش 186 میلیون دلار در قالب 136 هزار تن از گمرکات خراسان‌جنوبی صادر شده است.

وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در تعداد پروانه 44 درصد، در ارزش ریالی 22 درصد و در میزان صادرات 66 درصد رشد را شاهد هستیم.

* جرائم پرونده‌های توقیفی 3.5 برابر شد

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به صدور 30 مورد اظهارنامه وارداتی در این مدت عنوان کرد: ارزش ریالی این تعداد اظهارنامه یک میلیون و 300 هزار دلار در قالب یک‌هزار و 100 تن است.

خاشی بیان داشت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در ارزش ریالی این موارد 20 درصد و در میزان آن 61 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی یادآور شد: میزان جرائم پرونده‌های توقیفی در گمرکات خراسان‌جنوبی در 9 ماهه سال جاری 297 میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 359 درصد افزایش داشته است.

* تجهیزات پایانه ماهیرود روز به روز در حال رشد است

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی در مورد تجهیزات پایانه ماهیرود گفت: تجهیزات این گمرک روز‌به‌روز در حال رشد است.

خاشی از کمبود نیروی انسانی در این گمرک به عنوان مشکل شاخص یاد کرد و ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی خط ترانزیت در این گمرک و افزایش کارها در این حوزه، افزایش نیروی انسانی فعلی از 25 نفر به 45 نفر الزامی است.

وی در پایان ابراز داشت: در ایاب و ذهاب به این محور مشکل وجود دارد و علاوه بر این، فضای مطلوبی نیز برای فعالیت در این گمرک وجود ندارد و نیروها در کانکس‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/690011/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول