اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عمرانی استانداری اصفهان:

گسترش خودباوری، حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی را پررنگ‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از راهبردهایی که می‌تواند حضور زنان را در عرصه‌های اقتصادی پر رنگ‌تر کند گسترش خودباوری در میان زنان است.

گسترش خودباوری، حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی را پررنگ‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در سومین همایش ملی فعالیت اقتصادی بانوان با رویکرد توانمندی‌ها، چالش‌ها و راهکارها اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برکات زیادی داشته است اما از جمله برکات مهم آن ایجاد زمینه ظهور بانوان در عرصه اجتماع است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) رسالت خود را مرهون زحمات صادقانه حضرت خدیجه (س) می‌داند و نقش حصرت زهرا (س) و زینب در ادامه این رسالت بسیار معنادار و مهم بوده است.

مدیرکل امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه از زمان طرح موضوع نقش زنان در توسعه جامعه تاکنون نظرها، رهیافت‌های مختلفی در این زمینه مطرح شده است، تاکید کرد: در دوره انقلاب صنعتی رفاه، در عصر رنسانس کارایی و در دوره معاصر توانمندسازی مورد توجه نظریه‌پردازان قرار گرفته است و شاخصه‌های اصلی این توانمندسازی رفاه، دسترسی به منابع، آگاهی، مشارکت صادقانه و کنترل است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: از دیدگاه اسلامی معیارهای توانمندسازی  زنان در دو قالب مطرح می‌شود که عبارت از نقش زن به عنوان یک انسان کامل در راستای تکامل معنوی و نقش زن به عنوان یکی از اعضای خانواده است.

وی اضافه کرد: یکی از راهبردهایی که می‌تواند حضور زنان را در عرصه‌های اقتصادی پر رنگ‌تر کند گسترش خودباوری در میان زنان است.

مدیرکل امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه زنان باید اعتماد به نفس خود را برای حضور در اجتماع افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون در اصفهان 104 شهردار داریم که هیچ‌کدام از انها را بانوان تشکیل نمی‌دهد و همین وضعیت درباره حضور آنها در شورای شهر و دیگر عرصه‌های مدیریت دولتی حاکم است .

وی ادامه داد: این در حالی است که هیچ محدودیتی برای تصدی بانوان به عنوان شهردار و دهیار وجود ندارد که این مسئله نیازمند تقویت باورهای بانوان برای حضور در این شغل‌هاست.

جمالی‌نژاد  تاکید کرد: اکنون 68 درصد دانشجویان، 32 درصد کرسی‌های دانشگاهی، 49 درصد پزشکان، 41 درصد متخصصان پزشک را بانوان 33 درصد فوق تخصص  تشکیل می‌دهند و نرخ بی‌سوادی خواهران از 34 درصد در زمان انقلاب به 85 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های غیر مدیریتی حضور خوب بانوان را شاهد هستیم اما باید توجه داشته باشیم که تصمیم‌سازی در بانوان کم است و ما نیازمند ایجاد زمینه‌های مناسب برای افزایش حضور بانوان در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستیم.

مدیرکل امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه از ظرفیت رسانه‌های گروهی حضور سالم زنان در عرصه‌‌های مدیریت اجتماعی و اقتصادی استفاده بهینه‌تری کنیم، تصریح کرد: تقویت مکانیسم‌های منجر به پیشرفت نظری و فکری و توجه دادن زنان به سمت و سوی اقتصاد دانش بنیان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر به مسئله علم وفناوری تاکید زیادی دارند، تاکید کرد: اگر تمام فناوری‌های نظامی و ثروت را داشته باشیم اما قدرت نرم که شامل دانش و فکر است بی‌بهره باشیم گویی چیزی به دست نیاورده‌ایم.

جمالی‌نژاد اضافه کرد:علم و دانش نه تنها دارایی را به همراه دارد بلکه اقتدار نرم کشور در زمینه‌های مختلف را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان بسیار ارزشمند است چرا که این عرصه نیازمند زور بازو و قدرت نیست و نیاز به پشتوانه مالی کلان ندارد و تنها تفکر مهم است که  قشر زیادی از جامعه ما را زنان فکور تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول