اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

زنان فرصت‌ها را به رقابت‌های سالم اقتصادی مبدل کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: لازم است تمام جامعه از جمله زنان فرصت‌ها را به رقابت‌های سالم اقتصادی مبدل کنند و به جای تقویت منیَت و خودخواهی در وجودشان به فکر پیشرفت جامعه و کشور خود باشد.

زنان فرصت‌ها را به رقابت‌های سالم اقتصادی مبدل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو کسائیان ظهر امروز در سومین همایش ملی فعالیت اقتصادی بانوان با رویکرد توانمندی‌ها، چالش‌ها و راهکارها اظهار کرد: اگر بخواهیم جنسیت زن و مرد را از یکدیگر جدا کرده و بگوئیم زنان توانایی کاری را ندارند با قاطعیت می‌توان گفت که مردها هم نمی‌توانند آن کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه زن و مرد باید توانایی‌های بالقوه خود را به حالت بالفعل درآورند، افزود: راه‌های مختلفی برای این مسئله هست که 90 درصد آنها مشترک است و باید به این مسئله توجه کنیم که جدا از زن بودن یا مرد بودن برخی انسان‌ها به دلیل ذات وجودی خود می‌توانند کارهایی انجام دهند که بقیه بر انجام آن قادر نیستند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: هر فرد باید در جایی قرار بگیرد که بتواند بهترین خدمت را به خود، خانواده و جامعه داشته باشد و جامعه باید به بالا رفتن افرادی که پتانسیل و توانایی این را دارند که مصدر کارهای اساسی و مهم شوند کمک کند.

وی ادامه داد: در کشور ما پیشرفت برای زن و مرد کار مشکلی است چرا که گاهی رقابت‌ها تبدیل به حسادت می‌شود و به جای تشویق افرادی که می‌توانند پیشرفت کنند موانعی بر سر آنها قرار می‌گیرند.

کسائیان تاکید کرد: این مسئله از کودکی باید در تربیت کودکان مدنظر قرار بگیرد که هر فرد می‌تواند در کار و حرفه‌ای برتر از دیگری باشد اما هم‌زمان باید هر فردی بکوشد که به جای تقویت منیَت و خودخواهی در وجودش به فکر پیشرفت جامعه و کشور خود باشد.

وی افزود: اگر ابرهای تیره منیَت در جامعه را کنار بزنیم دیگر زن و مردی مطرح نیست که بخواهیم بگوئیم هر کدام در کدام عرصه مفیدتر هستند بلکه توانایی‌های هرکدام در فعالیت‌های مختلف برای ارتقای جامعه مدنظر قرار داده می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه زن یا مرد بودن مهم نیست بلکه پتانسیل و استعداد و یافتن جایگاه ارتقا مهم است، گفت: برای اینکه امیدوار باشیم که بانوان روزی استعدادهای خود را به خوبی دریابند و از آنها استفاده کنند لازم است فرزندان خود را از ابتدا به صورت اجتماعی پرورش دهیم.

وی اضافه کرد: این راه در مادرانی که نقش مهم‌تری در تربیت فرزندان دارند باید تلاش کنند که احساسات درخشان کودکان خود را به صورت بالفعل در درآورده  تا در آینده بتوانند جایگاه خود را در اجتماع پیدا کنند.

کسائیان با اشاره به اینکه بانوان باید به عنوان یک انسان حقوق خود را شناخته و بتوانند از آن دفاع کنند، گفت: با خودشناسی، خداشناسی، جامعه‌شناسی می‌توانیم استعدادهای خود را شناسایی و در راه پرورش آن گام برداریم که نهایت آن رضایت از زندگی و بهره‌وری برای کشور است.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول