اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

عدالت برای تمام پزشکان قانونی کشور تبیین شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: تبیین عدالت برای تمام افرادی که در حوزه پزشکی قانونی تربیت می‌شوند امری مهم و ضروری است و مسئولان نباید از این موضوع غافل باشند.

عدالت برای تمام پزشکان قانونی کشور تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در بیست و ششمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور اظهار کرد: فعالیت پزشکی قانونی در راستای صدور احکام و رسیدگی به پرونده‌ها سخت و دشوار است.

وی اضافه کرد: خواندن خط نوشتاری کارشناسان پزشکی قانونی یکی از مشکلات 20 سال گذشته کشور در دادگاه‌های عالی بوده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس راهور نقش بسیار ویژه‌ای را در راستای ایجاد عدالت و دست‌یابی به واقعیت‌ها ایفا می‌کنند، تصریح کرد: در گذشته احکام صادر شده از سوی کارشناسان پزشکی قانونی به صورت دست نوشته بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اما امروزه این احکام به صورت تایپ شده است، ادامه داد: پلیس راهور و فعالان در عرصه پزشکی قانونی باید در مراجع قضایی عادل باشند و به صورت عادلانه نسبت به پرونده‌های موجود در مراجع قضایی رسیدگی کنند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: در صورتی که این افراد در راستای رسیدگی به پرونده‌های موجود در مراجع قضایی عادل نباشند و  برخلاف واقعیت‌ها اظهار نظر کنند جامعه با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین عدالت برای تمام افرادی که در حوزه پزشکی قانونی تربیت می‌شوند امری مهم و ضروری است و مسئولان نباید از این موضوع غافل باشند، افزود: پلیس راهور و پزشکان قانونی باید بر اساس واقعیت‌ها به صدور احکام بپردازند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: پزشکان قانونی به عنوان قاضی واقعی در راستای ایجاد عدالت در سطح جامعه هستند و این افراد نباید وظیفه واقعی خود را نادیده بگیرند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول