اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری‌لنکرانی در مسجد اهل بیت(ع) قم-2:

توسعه بدون عدالت را نمی‌پذیریم/ راه کارآمدی تعهد مومنانه به آرمان‌هاست

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری گفت: جهت‌گیری‌هایی که مبنای آن عدالت نباشد و با صراحت رشد اقتصادی به هر قیمتی را تجویز کند نمی‌تواند با آرمان انقلاب اسلامی همراهی داشته باشد.

توسعه بدون عدالت را نمی‌پذیریم/ راه کارآمدی تعهد مومنانه به آرمان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کامران باقری‌لنکرانی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد در سخنانی یکی از لایه‌های پنهان توطئه‌های دشمن را کنترل رئیس جمهور آینده عنوان کرد و گفت: آنها امیدوار هستند هر کس که در انتخابات آینده رئیس جمهور شد بتوانند وی را کنترل کنند که متاسفانه برخی از خودی‌ها هم در این جورچین قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارآمدی نظام در تمام عرصه‌ها اشاره و تاکید کرد: نظام ما در هر صحنه‌ای که متعهد به آرمان‌ها بوده و با اعتماد به نیروهای انقلابی وارد شده است حتما کارآمدی خود را به اثبات رسانده است.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این زمینه به توفیقات کشور در جنگ تحمیلی و عرصه‌های علمی اشاره کرد و گفت: در صحنه جنگ، نظام با اعتماد به نیرو‌های کارآمد، مومن و جوان توانست صحنه را اداره کند و به توفیقات مهمی دست پیدا کند.

وی یادآور شد: در مسیر علمی نیز رشد و بالندگی وقتی رخ داد که جوانان مومن و انقلابی با یک نگاه مومنانه وارد عرصه شدند و فضا را از دست سکولارهایی که هیچ اعتقادی به نظام و انقلاب نداشتند گرفتند و این صحنه را به صحنه پیروزی و افتخار برای انقلاب اسلامی تبدیل کردند.

باقری‌لنکرانی افزود: تا قبل از ورود این جوان‌ها که رویش‌های انقلاب بودند ما تحولی را در عرصه‌های علمی نداشتیم یعنی رشد علمی ما دقیقاً از زمانی شروع شد که فارغ‌التحصیلان بعد از انقلاب و جوانان مومن تلاش جدی در عرصه پژوهش‌ را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: صحنه اصلی در آنجایی است که ما نشان دهیم که می‌توان بین آرمان‌گرایی و کارآمدی جمع زد یعنی اینکه مومن بود و شعارهای انقلابی و مردم‌سالاری را از عمق جان باور داشت و در عین حال کارآمد بود.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه یگانه راه کارآمدی در کشور انقلابی ما تعهد مومنانه به آرمان‌ها است، ابراز داشت: بخش عمده‌ای از چالش‌هایی که ما در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داریم مربوط به این است که ما خواستیم با ترازیابی نسبت به سایر کشور‌ها کارهایمان را پیش ببریم.

وی تاکید کرد: این نوع حرکت نه تنها امور را به پیش نمی‌برد بلکه باعث رفتارهای التقاطی و فقدان نگاه جامع و در نتیجه تشتت در امور می‌شود.

باقری‌لنکرانی با اشاره به یکی از حکمت‌های نهج‌البلاغه عدل را زیربنای جامعه دانست و گفت: در جامعه‌ای که عدل نباشد ولو اینکه احسان در آن باشد این جامعه روی خوش نخواهد دید.

وی با بیان اینکه هر کجا که ما از آرمان عدالت‌خواهانه کوتاه بیاییم در عرصه‌های اقتصادی نمی‌توانیم به نتیجه‌های لازم برسیم، اظهار داشت: امروز مطالعات مختلف در دنیا نشان داده است هر وقت فاصله طبقاتی در کشوری بیشتر می‌شود مشکلات نه تنها برای طبقه فقیر، بلکه برای طبقه ثروتمند نیز بیشتر می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: اگر کسی خواست در عرصه اقتصادی حرفی بزند اما نگاه به کاهش فاصله طبقاتی و عدالت اجتماعی نداشته باشد به هیچ وجه نمی‌تواند رفع‌کننده چالش‌ها و مشکلات موجود در کشور باشد.

وی با بیان اینکه ما در بحث انتخابات ریاست جمهوری مهم‌تر از اینکه در مورد افراد صحبت کنیم باید در مورد برنامه‌ها و جهت‌گیری‌ها صحبت کنیم، ابراز داشت: جهت‌گیری‌هایی که مبنای آن عدالت نباشد و با صراحت رشد اقتصادی به هر قیمتی را تجویز کند نمی‌تواند با آرمان انقلاب اسلامی همراهی داشته باشد.

باقری‌لنکرانی نگاه به عدالت اجتماعی را معیار سنجش افراد دانست و گفت:‌ البته متاسفانه این شعار و اصل مهم با برخی از بی‌تدبیری‌ها مخدوش شده است.

وی با بیان اینکه امروز برخی از سوءعملکرد‌ها باعث شده است وقتی سخن از عدالت اجتماعی می‌آید نگرانی‌هایی به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد: برخی از سوءعملکرد‌ها با شعار عدالت هم انجام شده اما معنای این سوءعملکرد‌ها این نیست که ما این اصل مهم را زیر پا بگذاریم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی را اصل مهم و حاکم در تاریخ انقلاب دانست و با بیان اینکه عدالت اجتماعی حافظ بقای هر جامعه‌ای است، گفت: نباید به دلیل سوءعملکرد کسی که پرچم‌دار عدالت بوده است اصل عدالت را زیر سئوال ببریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این ایام عده‌ای با پررویی وارد میدان شدند عدالت را زیر سئوال می‌برند، یادآور شد: این افراد بر روی رشد اقتصادی تاکید دارند و می‌گویند رشد اقتصادی با جذب سرمایه‌ها اتفاق می‌افتد؛ ما باید فضا را برای سرمایه‌پذیری زیاد کرده و سرمایه خارجی جذب کنیم و اگر در این میان تخلفاتی اتفاق افتاده، چشمانمان را ببندیم زیرا اینها هزینه رشد اقتصادی و افزایش ثروت ملی است.

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه در آرمان اسلامی محوریت با عدالت است، اظهار داشت: حتی اگر پرچم‌دار عدالت‌ هم از این آرمان کوتاه بیاید عدالت زیرسئوال نمی‌رود زیرا عدالت شاقولی است که حتی پرچم‌دارش را هم با آن می‌سنجند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در این دعواهای اخیر به جای اینکه در خصوص عملکردها سخن بگویند آرمان عدالت را زیر سئوال می‌برند، گفت: این آفت بزرگی است که کسی خیال کند راه نجات کشور ما این است که ما آرمان‌ عدالت‌خواهی را زیر سئوال ببریم و در محیط اقتصادی هم با اساس قرار دادن سرمایه و به عنوان سرمایه‌پذیری، بی‌تفاوت نسبت به اقشار ضعیف جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه به دلیل برخی سوء عملکرد‌ها عده‌ای به خود اجازه می‌دهند اینگونه سخن بگویند، تصریح کرد: البته مردم ما صبور، محترم و هوشمند هستند و مطمئن هستم مهم‌ترین بحث گفتمانی انتخابات سال 92 دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تعهد عالمانه و کارآمد به بحث عدالت اجتماعی است.

انتهای پیام/78010/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول