اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز تاکید کرد

لزوم فرهنگ‌سازی در آموزش الکترونیک

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز بر لزوم فرهنگ‌سازی در آموزش الکترونیک تاکید کرد.

لزوم فرهنگ‌سازی در آموزش الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حبیب دانش‌منش بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه «هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی» به بررسی این موضوع در ایران پرداخت.

وی اظهار داشت: دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز در سال 1382 در دو رشته، 90 دانشجو در مقطع کارشناسی را پذیرفت.

رئیس «هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی» افزود: اکنون با گذشت 10 سال این دانشکده در 15 رشته و گرایش و با داشتن 4 هزار دانشجو در مقطع‌های کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز اضافه کرد: ما نخستین متقاضی دوره‌های دکترای رشته‌های مربوط به آموزش‌های الکترونیک از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در کشور هستیم.

دانش‌منش در ادامه گفت: همچنین این دانشکده از سال 1391به تعامل با دانشگاه‌هایی در کشور‌های مالزی و ارمنستان پس از ارتباط‌هایی که از پیش با دانشگاه‌های دبی داشت، روی آورده است.

وی تصریح کرد: دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز از نظر فنی و دانش مشکلی ندارد و ما با داشتن دانشجویان مستعد، دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم اما مسئله اصلی در این زمینه بحث فرهنگ‌سازی است.

رئیس «هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی» افزود: لازم است متخصصان در روز‌های برگزاری این همایش به بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه اهمیت بیشتری دهند و به تدوین استاندارد‌های ضروری برای ایجاد فرهنگ مناسب در یادگیری الکترونیک بپردازند.

رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیک دانشگاه شیراز اضافه کرد: سه رکن یادگیری که سازمان، یادگیرنده و یاد دهنده بوده و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم چراکه مشکلات ما به مراتب بیشتر از آموزش به صورت حضوری است.

دانش‌منش در بیان نمونه‌های فرهنگ‌سازی بیان داشت: به عنوان مثال کارمندان ما باید به سرعت و دقت انتقال مباحث توجه بیشتر داشته باشند و همچنین استادانی که از آنها بهره‌ می‌بریم با توجه به اینکه از بهترین متخصصان کشور هستند، تعامل مناسب را با دانشجویان آموزش مجازی ندارند و هنوز نتوانسته‌اند به فرهنگ مناسب برای استفاده از این امکانات برسند که نیاز به آموزش بیشتر آنها احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در بسیاری از علوم، کشور ما رتبه‌های برتر منطقه و جهان را داراست، اگر مشکلات فرهنگی ما در زمینه آموزش‌های الکترونیک برطرف شود، شاهد پیشگامی ایران در این بحث خواهیم‌ شد.

به گزارش فارس، «هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی» با حضور صاحب‌نظرانی مانند جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری، حبیب دانش‌منش رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز، غلام‌علی منتظر دانشیار مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس شیراز و اندیشمندانی از کشورهای مختلف در روز‌های 25 و 26 بهمن جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول