اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 مشهد:

بزرگترین پروژه مشارکتی منطقه کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه دو مشهد از کلنگ‌زنی پروژه 1312 واحدی بلوار توس خبر داد و گفت: این پروژه با هدف کاهش آلونک گزینی در حاشیه شهر صورت گرفته است.

بزرگترین پروژه مشارکتی منطقه کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا ظفر جعفرزاده صبح امروز در یک نشست خبری در محل دفتر شهردار منطقه 2 اظهار داشت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است که در آن آورده شهرداری زمین و پروانه است و سرمایه‏‎گذاری نیز توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و در صورت امکان با حضور شهردار کلنگ‌زنی می‎شود.

جعفرزاده با بیان اینکه در این خانه‌ها تمام استانداردهای لازم برای خانه‌سازی رعایت شده است، ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه‌ها این است که این طرح مبنای سایر پروژه‌ها باشد، همچنین حذف آلونک‌ها و اسکان حاشیه نشین‌ها در این منازل از دیگر اهداف است تا منازل این مناطق، تخریب شده و خانه‌های مقاوم جایگزین آن‌ها شود.

وی اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های در دست ساخت در این منطقه، احداث هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مستضعفان است که در خیابان ایثارگران قرار دارد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه از ویژگی‌های این منطقه انجام پروژه‌های منسجم و پرهیز از پراکنده کاری است، عنوان کرد: منطقه دو شهرداری مشهد دارای وسعتی بالغ بر 5 هزار و 500 متر مربع زیربنا است که سه هزار و 200 متر مربع آن را خدمات شهرداری پوشش می‌دهد و در این محدوده خدماتی 500 هزار نفر از مردم اسکان دارند، که با توجه به این وسعت و جمعیت یک شهر به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: منطقه دو از نظر کالبدی سه نوع کاربری فیزیکی بافت قدیم، بافت جدید و حاشیه شهر را در خود دارد و از نظر وضعیت اقتصادی با توجه به تقسیم‌بندی جدید اقتصادی شهروندان در شورای شهر، از پنج سطح درآمدی برخوردار است.

جعفرزاده اظهار کرد: 13 درصد از کل درآمدهای نقدی شهرداری را منطقه دو به‏ وجود می‌آورد، همچنین در خصوص وصول درآمدها در بین مناطق شهرداری با تحقق 91 درصدی درآمد پیش‌بینی شده، رتبه سوم را دارا هستیم. خوشبختانه در اجرای پروژه‌های عمرانی صد در صد جذب اعتبارات را داشته‌ایم.

شهردار منطقه دو با بیان اینکه در منطقه، 75 پارک در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: پارک پردیس قائم با مساحت 19 هکتار و پارک حجاب با مساحتی بالغ بر 12 هکتار از جمله پارک‌هایی هستند که در مقیاس شهری بوده و از تمام نقاط شهرداری به این پارک‌ها مراجعه می‌شود.

جعفرزاده اظهار کرد: از سال 88 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سالانه 10 درصد به فضای شهری اضافه کنیم و امیدواریم این سرانه در سال 98 به 6 مترمربع برای هر فرد برسد، همچنین می‎توان گفت، 99 درصد از معابر فرعی و 100 درصد از معابر اصلی آسفالت شده‌اند.

شهردار منطقه دو با اشاره به اینکه طرح شورای محلات برای اولین بار در این منطقه اجرایی شده است، اظهار کرد: هدف اصلی شورای محلات تقویت روابط همسایگی و قوام و پکپارچگی محلات است تا اهالی محل نیز با یکدیگر آشنا شوند که این شوراها بیشتر در مساجد تشکیل می‌شود.

جعفرزاده عنوان کرد: 28 زمین ورزشی روباز در منطقه احداث کرده‌ایم، همچنین تجهیز 83 مسجد و 48 مدرسه به وسایل ورزشی را داشته‎ایم، علاوه بر این انجام هر روزه ورزش صبحگاهی در 40 محله از دیگر فعالیت‌های این منطقه است.

وی ادامه داد: در 15 اسفند ماه طرح توزیع درخت‌های مثمر رایگان در منازل را داریم که توسط کارشناسان در خرداد ماه مجددا بازدید می‌شود.

جعفرزاده در رابطه با برنامه‌های منطقه برای استقبال از بهار 92 گفت: افزایش گل‏آرایی منطقه به طوریکه در ایام نوروز به ازای هر شهروند یک شاخه گل کاشته شود، ترمیم و تعویض جدول‌ها و نصب 160 المان شهری در 250 نقطه شهری از 25 اسفند ماه که سهم منطقه 15 تا 20 درصد است، از جمله برنامه‌های منطقه در خصوص استقبال از بهار است.

وی افزود: تمامی پروژه‌های شهری تا 15 اسفند ماه موظف هستند کار خود را به اتمام برسانند، در غیر این صورت شهرداری منطقه حتی با وجود نیمه کاره بودن طرح، اقدام به پر کردن کنده‌کاری‏ها و آسفالت خیابان می‌کند. عمده مشکلات ما در این منطقه جمع‌آوری آب‎های سطحی مناطق الحاقی است که به وسیله چاه‏های جذبی و گذاشتن پمپ تا حدودی آن را کنترل کرده‌ایم.

این مقام مسئول در خصوص حجم بالای ترافیک در میدان امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: از زمانی که میدان امام حسین (ع) به بهره‌برداری رسیده است ترافیک منطقه افزایش یافته و در حال حاضر ضمن اعلام این مطلب به سازمان ترافیک، در فکر چاره‌جویی هستیم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 2 نیز از اوراق مشارکت سهم دارد، بیان کرد: شهرداری منطقه 2 با انتشار و فروش 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال گذشته، برای پروژه سرای کاشانی تا چهار راه عامل بخشی از هزینه‌های عمرانی خود را تامین کرده است، همچنین از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی که توسط شهرداری قرار است توزیع شود، 200 میلیارد تومان به منطقه برای اجرای پروژه چهارراه عامل تا شهید کریمی اختصاص خواهد گرفت.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول