اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی اردبیل:

سهام عدالت از سال 95 آزاد‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی اردبیل گفت: سهام عدالت قشر اول که همان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند از سال 95 آزاد‌سازی می‌شود.

سهام عدالت از سال 95 آزاد‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا نور‌اللهی صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه سهام عدالت در اردبیل اظهار داشت: طرح واگذاری سهام عدالت از سال 85 اجرایی شده که در مرحله اول مشمولان شامل خانواده‌های زیر‌پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و بسیجیان فاقد شغل بودند که از دهک‌های اول جامعه به شمار می‌روند.

وی گفت: هدف اصلی از توزیع سهام عدالت به میزان یک میلیون تومان حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد بوده تا از طریق واگذاری سهام زمینه حمایتی از این قشر فراهم آید.

معاون امور اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی استان اردبیل عنوان کرد: در مرحله دوم روستاییان کم‌درآمد که حدود 25 درصد روستاییان ساکن در مناطق محروم و دورافتاده را شامل می‌شد، صاحب سهام عدالت شدند و در مرحله سوم نیز تمام خانوارهای روستایی، شاغلان،‌ بازنشستگان اداری و نیروهای مسلح از این مزایا بهره‌مند شدند.

نوراللهی مرحله چهارم واگذاری سهام عدالت را مربوط به گروه‌های عمومی اعلام کرد و بیان داشت: در مرحله جدید کارگران فصلی و ساختمانی به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این مزایا بهره‌مند می‌شوند که توزیع سهام عدالت آنها با همکاری شرکت‌های سهام عدالت در سطح استان آغاز شده است.

این مسئول ادامه داد: خادمان مساجد، زنان سرپرست خانوار، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به عنوان گروه‌های عمومی و همچنین رانندگان تاکسی‌ها تاکنون سهام عدالت خود را گرفته‌اند و تاکنون مشکلی از بابت واگذاری سهام عدالت آنها وجود نداشته است.

معاون امور اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی اردبیل تصریح کرد: افرادی که سهام عدالت دریافت کرده‌‌اند باید مراقبت لازم را از برگه‌های سهام خود داشته باشند و نسبت به فروش آن با قیمت پایین اجتناب کنند تا در این زمینه دچار ضرر و زیان نشوند.

سود سهام عدالت پرداخت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوراللهی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر هیچگونه ثبت‌نام جدید و یا پرداخت سود سهام عدالت صورت نمی‌گیرد و سعی می‌شود سود حاصل از بابت فروش برگه‌های سهام عدالت به خزانه برگشت داده شده تا بدهی‌ها تسویه شود، سپس آزاد‌سازی و همچنین سودآوری سهام عدالت را در مراحل مختلف شاهد باشیم.

وی افزود: عموم شهروندان استان نباید مراجعه‌ای از بابت دریافت سود نقدی سهام عدالت داشته باشند، چرا که در حال حاضر هیچگونه سودی پرداخت نمی‌شود، بلکه تنها کارگران فصلی ثبت‌نام شده در سال گذشته شامل دریافت سهام عدالت هستند.

معاون امور اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی اردبیل خاطرنشان کرد: آنهایی که در سال 90 از طریق اینترنت ثبت‌نام کرده و در هفته‌های جاری نیز پیامکی برای تکمیل پرونده به آنها ارسال شده است، تنها باید به تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌های مورد نظر مراجعه کنند و سایر اقشار جامعه از مراجعه مستقیم به مجموعه‌های سهام عدالت پرهیز کنند چرا که هیچگونه پرداختی سود برای آنها صورت نمی‌گیرد.

نوراللهی ابراز داشت: مردم ما اطمینان دارند که در چارچوب قانون و بر اساس مصوبه مجلس سهام عدالت آنها حایز ارزش و اعتبار است و بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری‌ بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی در قالب سهام عدالت صورت گرفته و بعد از آزاد‌سازی امکان خرید و فروش و دریافت سود امکان‌پذیر خواهد بود.

این مسئول گفت: مردم نباید نگران برگه‌های سهام عدالت خود باشند و یا در این زمینه نگرانی داشته باشند، چرا که ارزش سهام عدالت آنها همچنان محفوظ است.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول