اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

شهرداری گرگان باید محور برنامه‎های مدیریت بحران باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان گفت: شهرداری باید محور برنامه‌های مدیریت بحران در شهر گرگان و دیگر شهرهای بزرگ استان باشد.

شهرداری گرگان باید محور برنامه‎های مدیریت بحران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی صبح امروز در کارگاه آموزشی مدیریت ستادی بحران شهرستان گرگان در محل اداره آموزش فنی و حرفه‎ای این شهر اظهار داشت: وجود سه چهارم جمعیت شهری در گرگان و پیچیدگی محیطی شهر اقتضا می‎کند که مدیریت بحران بلایای طبیعی منطبق بر برنامه‎ریزی شهری باشد.

وی با تاکید بر بهره‎گیری از آموزش کاربردی در دوره‎های آموزشی مدیریت بحران تصریح کرد: سناریوی ‌این دوره باید منطبق بر واقعیت‎ها و امکانات موجود و متناسب با مبلمان شهری باشد.

آموزش امری ضروری و حیاتی در مدیریت بحران است

فرماندار شهرستان گرگان یادآور شد: در این سناریو باید نیازهای خودمان را بشناسیم و با گفت‌وگو ضمن تعریف مساله‎های جدید و واقعی، راه و روش‎های مدیریتی بحران را ارزیابی کرده و آمادگی خود را افزایش دهیم.

احمدی آموزش را امری ضروری و حیاتی در مدیریت بحران برشمرد و ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن استان گلستان در قلمرو استان‎های حادثه‎خیز توجه به آموزش برای ایمن‎سازی شهر و شهروندان ضروری است.

وی اضافه کرد:‌ علاوه بر بلایای معمول مانند زلزله، کمبود آب و خشکسالی نیز از جمله تهدیداتی است که این استان را به شدت تهدید می‎کند.

فرماندار شهرستان گرگان توجه به موضوع مدیریت بحران در شهر گرگان را با توجه به مرکزیت این شهر دارای اهمیت دوچندان قلمداد کرد و گفت: در مانور آماده‎باش که چندی قبل در این شهر برگزار شد حضور به موقع مدیران ادارات در ساعات اولیه نشان از میزان آمادگی مناسب آنان داشت.

احمدی تصریح کرد: تکرار این برنامه‎ها توأم با افزایش آگاهی و آموزش‎های تخصصی می‎تواند مسیر را برای مدیریت بهتر بلایای طبیعی و بحران‎های احتمالی فراهم سازد.

وی مدیریت بحران روستایی را نیز از موضوعات مهم در عرصه مدیریت بلایای طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای استان به ویژه شهرستان گرگان باید تشکیلات مستقل و مجهز مدیریت بحران داشته باشند.

از ظرفیت‎های دهیاری، شورا، بسیج در حوادث استفاده شود

فرماندار شهرستان گرگان یادآور شد: با استفاده از ظرفیت‎های دهیاری، شورا، بسیج و ... می‎توان ضمن فعال‎سازی گروه‎های مدیریت بحران، مشکلات روستاییان در حوزه را به خود اهالی این مناطق سپرد.

دوره آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی شهرستان گرگان از صبح سه‎شنبه هفته جاری در محل اداره فنی و حرفه‎ای گرگان آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/2307/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول